Matrutiner

Sv: Matrutiner

Skulle vara lite intressant att höra vad ni har för rutiner när det gäller utfodringen av era älsklingar.

Hur ofta fodrar ni? 4-5 ggr/ dag
Sarah har fastsydd magsäck som inte kan expandera hur mkt som helst o sheridanär 3,5 mån.
tycker dessuto det är bekvämt att fodra lite men ofta då hundarna
är ute o rör sig mkt.

hundarna(Sarah) håller reda på mattiderna själv.
kl 7.00 är det medicindags för henneo mig,hon får sin hjärtmedicin och jag tar min handfull med diverse.
kl 8 eller när hon tappar tålamodet med mig är det frukost.Sarah får fil o knäckebröd med Jointaid i(den äter jag också)
Sheridan får fil o sin valpmat,robur breeder
Aragorn får fil o det som går i honom,ibland får vi värma lite kulor,ge en makrillmacka eller så,han har inte riktigt ba aptit.
några dagar iveckan får de makrillmacka,ägggula samt fiskolja,en liten skvätt,mest så jag blir av med den någongång.

Sarah äter numera seniorfoder,doggy,pga kalium/natriumhalten..för 6 mån sedan gick hon på ett 32/28 foder o fungerade ypperligt,men dte funkade inte pga hjärtat.
Hon har även sitt högenergifoder som jag blandar med de dagar hon är igång 4 timmar eller mer.

aragorn har fått ett kyckling/risfoder 24/11 som jag sätter till olja till.hoppas det fungerar nu med hans allergi
kl 12-13 är det lunch.torrfoder om vi reser,annars ris o kött
sheridan får sina kulor också

16-17 torfoder för samtliga ca 2 dl

19 medicindags igen

20-21 torrfoder

ev en nattmacka om de är superhungriga

däremellan fungerar de som slasktrattar för diverse mat

de är inte ett dugg överviktiga,inte ens valpen som äter ordentligt,men dte bror ju på attdet är 3 riktigt aktva hundar(å andra sidan,när de vilar så vilar de rejält) och dagligen rör de på sig minst 3 timmar.

jag har i rätt många år innan Sarahs allergi stabiliserade sig räknat foderstat och fixat eget foder av slaktavfallo ris bla

nu reser jag så mkt så det är svåårtatt ta med sig,annars är det det jag föredrar faktiskt.

Thina

Mina hundar får tyvärr husmanskost av alla de slag om jag inte är hemma och kan stoppa galenskaperna för att ge eukanubas bantningstorrfoder istället..Men nu kan jag inte ge ekanuba heller förjag läste på PETAs hemsida att IAMS som tillverkar hund och kattmaten har utförst grymma tester på hundar o katter i tillverkningssyftes skull..suck..Hade jag haft helt egna hundar hade jag däremot sett till att de fick vad de skulle.:(

Våra hundar får mat två gånger per dag, lunch och kväll.
De äter RC Mini Sensible.
Är ca 125 gram var per dag.

Sen får de Plaque-Off också i maten.

Ska dom ha något gott får det bli någon matsked kokt torsk eller några fiskbullar :d

Hur ofta fodrar ni? 4gg/dag
Vad ger ni för foder (torrfoder/BARF o.s.v)? Nutra nuggets torrfoder
Håller ni någorlunda regelbundna tider? Ja, 08.00, 12.00, 16.00 och 20.00
Ger ni vovvarna något speciellt i maten, typ för pälsens välmående eller dylikt? Nej! Allt som behövs finns i fodret.
:D

Min tik 8-9 månader har fri tillgång till mat då hon inte äter ordentligt
(Fodret är Royal Canin)

Jag barfar två gånger om dan, varierande tider beroende på hur jag jobbar. Bägge två får ungefär 2% av sin kroppsvikt. Är det fällningstider ger jag extra b-vitamin, och hanen får fiskolja de dagar jag inte ger fisk.

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 409
Hundhälsa Det känns helt hopplöst att hitta mat som hunden petar i sig utan att man behöver ge kula för kula ☹️ Bakgrund: 14 år gammal vovve med...
2
Svar
28
· Visningar
5 854
Senast: Fetaost
·
Hundhälsa Okej jag behöver hjälp, ju mer jag grotta ensam desto svårare blir det. Jag ska byta foder till Emiron, hans mage är inte vad den borde...
2
Svar
24
· Visningar
5 333
Senast: calm
·
Katthälsa Jag startar den här tråden utifrån intresse i kombo med min egen tendens att gärna granska ”fakta” och ”rön” kritiskt oavsett vad det...
2
Svar
33
· Visningar
6 897
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar