Kan man blöta torrfodret och katterna äter det med tex avkok /buljong tycker jag det bidrar massor .
Fast då försvinner ju lite vitsen med torrfoder.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kan man blöta torrfodret och katterna äter det med tex avkok /buljong tycker jag det bidrar massor .
Fast då försvinner ju lite vitsen med torrfoder.
Varför det? Vad skulle vitsen vara menar du med torrfodret som försvinner för att det tillsätts vätska ?
De får torrfoder (fullfoder ang näring/behov etc) men mer vatten ? Varför skulle man utifrån det inte kunna ge ett vettigt torrfoder i kombo med extra vätska ?
@Sol fast det är ju därför jag startat tråden?
Ang. att torrfoder ser ut/är komponerade på olika sätt numera och utifrån det, Vetenskapens värld/mycket olika media som diskuterar trenderna ang foder osv, så är ju knappast alla överrens att det är som du förkunnar nu.
Nej, men det är vad forskning visar.
Varför ska inte vatten stå brevid mat?aldrig vattnet precis brevid matstället
Det är ju svårt med många katter att de just gillar torrfodret framför annat, och gärna ”smalnar av” en bredare meny av ”gilla” över åren vilket ju är vanligt .
Jag är noga med att ha MÅNGA vatteskålar på olika ställen i bostaden. Är skitdrygt för en själv att byta allt 2-3 ggr/dag men upplever att de dricker bättre . Samt breda stora skålar då katterna oftast vill ha det , aldrig vattnet precis brevid matstället, osv.
Varför ska inte vatten stå brevid mat?
Varför ska inte vatten stå brevid mat?
Jag har flera vattenskålar, men det gör inte att mina dricker den mängden dom bör. De har ett eget dricksglas på soffbordet som alla utom en dricker ur dessutom Men jag tror inte att det är nått avgörande var man stället vattnet, en torrfoderkatt dricker oftast för lite ändå.
Därför att katter oftast inte äter och dricker på samma ställe i det naturliga.
Lägger till : Vetenskapens värld samt de artiklar jag nämnde i trådstarten baserar sina ämnen på forskning .
Jag hade aldrig startat tråden om det var på lösa grunder och enbart ”lösa boliner” . Jag tenderar att vara lite för kritiskt granskande lagd själv för annat
Hur mäter du att de inte dricker det de behöver ? Och om de mår dåligt utifrån det ?