Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Värt att nämna för oss är att vi åker till affären flera gånger per dag för att köpa mat. Vilket självklart är en stor pengartjuv! Men ja... alltid är det något man glömt, någon som vill ha något, maten duger inte osv.
Efter att vår matkostnad skenade iväg för något år sedan skriver jag numera inköpslista och så veckohandlar vi en gång i början av veckan plus en liten stödhandling till helgen. Har numera stenkoll på hur mycket vi köper mat förVi handlar mat för 5000.-/månad. Två vuxna, två barn (3 år, 9 mån). Inkl toapapper, två, schampo, blöjor, bebismat etc.
Försöker äta mestadels eko.kött men för sambon slinker det ibland ner icke-eko-kött (dock svenskt).
Äter annars skapligt mycket vegetariskt, ekologiskt och närproducerat. Slinker dock ner någon chipspåse eller godisbit ibland också
11000??! förlåt men det låter ju helt sjuk, vad handlar ni för gormetmat?!
Jag fick precis en chock. Räknade samman matkostnader för mars och april och det blev 11000/månad, inklusive Systembolaget några restaurangbesök, nödmat på McDonalds. Vi är två vuxna och två barn. Uteluncher på jobbet och apoteket är inte inräknat i summan. Vi är duktiga på att ta med matlåda till jobbet. Vad i h-e!
Bra läst av mig, hahaha gonatt... Såg att det stod per månad nu *tröttmössa*Är väl inte mkt för två månader??
per månad?Är väl inte mkt för två månader??
Läste fel förstper månad?
@Diskurs Jag i mina öron låter det i alla fall helt bisarrt, men det är ju allas eget val hur mycket man lägger på mat. (min inkomst är typ vad ni lägger på mat ; ) Till exempel försörjningsstöd så räknas det ca 1700 kr person i livsmedelskonstnader på en månad. NU förstår jag ju så klart att om man har bra lön inte vill lägga sig så lågt, men tänk ändå den otroliga skillnaden mot vad ni lägger!
Ja, tänk så här, om man istället för 11 000 lägger 8000 istället det blir 36000 kr på ett år. 36000 kr?! En fin resa det..Ja det är en tankeställare, verkligen! Från och med juni då jag kommer hem från Paris ska jag försöka äta endast ett mål ute per vecka och verkligen laga mat hemma. Ok visst är det bekvämt och gott att käka ute och det ger ju viss "guldkant" i tillvaron men det är fan inte värt det när man räknar ut det svart på vitt