Matkostnader?

Ja jag har ju blivit lärd att man ska köpa svensk kött och ekologiskt. Men du tyckte alltså att köttproduktionen på irländska gården inte var sämre?
Nä, djuren behandlades väl och gick ute på stora fält hela deras liv. Det här var ju efter inträdet i eu också så i alla fall jag såg aldrig att man använde sig av antibiotika för att föda upp dem heller. Kan säkert vara beroende på vilka gårdar, men det jag såg skilde sig inte särskilt mycket från svensk djurhållning, snarare att de hade en fördel då de fick gå ute hela deras liv på gräs.

Jag lägger ungefär 2-2.500 kronor i månaden på mat och sånt man köper i mataffär. Försöker äta varierat och vegetariskt ibland. Alltid ekologiska ägg och svenskt kött. Försöker köra på ekologiska bönor och linser också.

Hade säkert kunnat dra ner matkostnaderna mycket om jag åt efter extrapriser och valde bort dyrare matvaror men jag vill inte göra det. Jag är sällan ut på krogen och har inga andra dyra vanor så spenderar gärna pengar på god mat. (Med det sagt måste inte god mat alltid vara dyr! Men om jag inte alltid har priset i åtanke ger det mig större valmöjligheter.)

Liknande trådar

Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
20 677
Hundhälsa För 9 månader sedan blev Buffa dålig i sitt ben, började Små halta till och från. I januari var vi hos veterinären. Röntgen visade...
Svar
5
· Visningar
2 257
Hästmänniskan Blir säkert långt och virrigt, vet inte vad jag vill, skriva av mig kanske bara... Köpte en ettåring för några år sedan, den växte och...
2
Svar
27
· Visningar
4 125
Senast: Liten
·
Övr. Hund Har ett delikat problem nästan dagligen, ett problem som nu funnits för mina vänliga grannar i en 6-7 år. För, tja en 6-7 år sen...
Svar
17
· Visningar
1 383

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka