Då kan man ju ändå säga att det är lite tankeväckande att vi oftare ser trådar om matkostnader, och om vikten av att hålla dem låga, jämfört med bostadskostnader.För att det för många är viktigare att betala hyran, kanske?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Då kan man ju ändå säga att det är lite tankeväckande att vi oftare ser trådar om matkostnader, och om vikten av att hålla dem låga, jämfört med bostadskostnader.För att det för många är viktigare att betala hyran, kanske?
Ja det är en tankeställare, verkligen! Från och med juni då jag kommer hem från Paris ska jag försöka äta endast ett mål ute per vecka och verkligen laga mat hemma. Ok visst är det bekvämt och gott att käka ute och det ger ju viss "guldkant" i tillvaron men det är fan inte värt det när man räknar ut det svart på vitt
Matkostnader, el, försäkringskostnader osv är lättare att påverka. Att flytta till en billigare bostad varje månad eller år är svårare och det är ont om billiga bostäder.Då kan man ju ändå säga att det är lite tankeväckande att vi oftare ser trådar om matkostnader, och om vikten av att hålla dem låga, jämfört med bostadskostnader.
Vi köper knappt eget bröd utan bakar till 90% själva.
Tänk vad mycket mer kläder du kan köpa
Då kan man ju ändå säga att det är lite tankeväckande att vi oftare ser trådar om matkostnader, och om vikten av att hålla dem låga, jämfört med bostadskostnader.
Lyckost där... BR i gammal förening?Jag har iofs ingen boendekostnad typ öht
På tal om mat. Nu har jag lagat middag och bjudit vänner. Ink x antal flaskor bättre vin blir det ju ändå asdyrt? Dessutom måste jag diska? Funderar på att kasta tallrikarna? Kaozzz
På bjudningar med fler än 4 personer får man väl dela ut papperstallrik och plastbestick?På tal om mat. Nu har jag lagat middag och bjudit vänner. Ink x antal flaskor bättre vin blir det ju ändå asdyrt? Dessutom måste jag diska? Funderar på att kasta tallrikarna? Kaozzz
Hehe.. Ja då är det lika bra att fortsätta spendera.På tal om mat. Nu har jag lagat middag och bjudit vänner. Ink x antal flaskor bättre vin blir det ju ändå asdyrt? Dessutom måste jag diska? Funderar på att kasta tallrikarna? Kaozzz
Dementerar slöt jag böneskrifter skriver på forumet! Au revoir!
Vi bakar också glutenfrittJag bakar vårat bröd själv också. Det jag funderar på om det verkligen är billigare! Det går cirka en limpa/vecka på två personer. Vi bakar mjölk/glutenfritt = ingredienserna är dyrare. Har inte ens orkar räkna på det
Problemet är att det inte finns nåt bra gf bröd att köpa i affären
...och vårt kök är 20 år gammalt... men fräsch och i bra skick.
Vi bakar också glutenfritt
Har hittat bröd som smakar OK i butik men jag gillar inte tillverkarföretaget och tycker dessutom att brödet blir för dyrt.
Haha, ja det får nog bli upp till mannen att starta då, jag är som sagt inte alls lika duktig på just det där med att laga soppa av ingenting... Men däremot kan man tjäna mycket på att handla i de billigare affärerna, Lidl, Willys etc som inte alls har särskilt dålig mat (jag har till exempel inget problem med irländskt kött efter att ha jobbat på en köttgård på Irland, ska man köpa svenskt och enbart ekologiskt, ja, då stiger kostnaderna rejält, det har inte vi råd med på enbar en lön, men det är ju vad man prioriterar). Köper ofta någon form av stek i början av månaden, tillreder som bitar, det räcker för vårt köttbehovi en - till en och en halv månad, vi äter inte så mycket kött. Mycket bönor, broccoli, paprika och så. Pasta och ris är ju inte så dyrt heller. Just riset köper vi faktiskt på en arabisk affär i storpack vilket kan rekommenderas. Fast som sagt, nu när mannen inte är här är nog mina kostnader det dubbla för mat...Åh.. 2000 per månad för fyra pers?
Er skulle jag vilja ha recept och tips av..
Du får starta en egen tråd och tipsa oss..
Ja jag har ju blivit lärd att man ska köpa svensk kött och ekologiskt. Men du tyckte alltså att köttproduktionen på irländska gården inte var sämre?Haha, ja det får nog bli upp till mannen att starta då, jag är som sagt inte alls lika duktig på just det där med att laga soppa av ingenting... Men däremot kan man tjäna mycket på att handla i de billigare affärerna, Lidl, Willys etc som inte alls har särskilt dålig mat (jag har till exempel inget problem med irländskt kött efter att ha jobbat på en köttgård på Irland, ska man köpa svenskt och enbart ekologiskt, ja, då stiger kostnaderna rejält, det har inte vi råd med på enbar en lön, men det är ju vad man prioriterar). Köper ofta någon form av stek i början av månaden, tillreder som bitar, det räcker för vårt köttbehovi en - till en och en halv månad, vi äter inte så mycket kött. Mycket bönor, broccoli, paprika och så. Pasta och ris är ju inte så dyrt heller. Just riset köper vi faktiskt på en arabisk affär i storpack vilket kan rekommenderas. Fast som sagt, nu när mannen inte är här är nog mina kostnader det dubbla för mat...