Maten vi aldrig kan glömma- livsmedel vi inte hittar längre

Cherry coke! Den bästa Coca cola som någonsin funnits. Jag vet att den oftast finns i "amerikanska hyllan" men jag vill ha den överallt. Om den dessutom kunde finnas i en light-variation hade jag blivit ännu gladare. Det är ju så att jag föredrar light-cola i vilken form som helst, tycker det blir alldeles för sött annars.
 
Både festis och MER har bytt ut sin svartvinbärssmak, varför?
Saknar även Life svartvinbär som fanns i glasflaska på läskhyllan.

Och Jokk har också tagit bort den färdigblandade, den man spär själv är inte riktigt lika god.

Godast är hemmagjord så klart, men den tar slut snabbt! :D
 
https://www.rawfoodshop.se/parlgryn-korn-eko-500g.html Läser på denna och då är koktiden ung. lika lång som för vanliga korngryn. (men det kanske är olika på sorter?) Matkornet är ångpreparerat (eller något liknande?) så det kokar lika fort som pasta.

Tack för erbjudande, men känns onödigt att skicka. Jag gillar även korngryn (de traditionella klippta) och när jag behöver den korta koktiden får jag nöja mig med mathavren eller pasta.
Attans, det hade jag inte koll på! Ja den sort jag köper tar uppemot en timme att koka, så då hjälper det ju inte. :down:
 
Boccia var apelsinglass. Godaste GB-pinnen någonsin och det enda jag kan komma på att jag saknar. Jag gillar verkligen inte vaniljglass (utom i Ananassplit) men allt GB gör numera tycks vara byggt på vanilj och (för mycket) choklad. Diss! Utom Piggelin när det är varmt. Iofs går det ner någon Nogger eller 88an per säsong.

@Killaloe - jag tyckte också om Cornetto citron. Du kanske vet det men jag slänger ändå in ett tips om att Sia-glass har en strut med lemon curd. Inte lik Cornetto men god!
Japp, jag minns Boccia, men det jag menade med vanilj var att den inte var isglass.
 
Halstabletten Domino eller Läkerol Extra (samma smak!)
och så den här ingefära-sweet chili-såsen:
10926376_10205622887245122_3518724566889898245_n.jpg
Denna finns absolut fortfarande. Jag köpte sweet chili-sås veckan innan nyår på Maxi och höll på att ta fel (denna) först :)
 
Finns många saker jag saknar som redan är nämnda i tråden så jag kör på det som inte ännu nämnts!

Apotekarnes Dansk citron på glasflaska. Helt neongul var den och riktigt god, minns den från min barndom. Jag har för mig att jag såg den senare men då smakade den inte samma.

Marabou crisp. drömmer om den ibland.. fanns på typ 90-talet. Vanligt mjölkchoklad fullproppad med små crisp-kulor, alldeles knottrig var den.

Festis blåbär. i den gamla bredare flaskan, har starka strandminnen av denna :love:

Ristorante Pizza Pollo. Fryspizza med spenat, marinerade kycklingbitar, majs och nån vit ört-sås. Seriöst den godaste fryspizzan som funnits, slog både pizzariapizza och (min) hemgjorda med hästlängder!

Skumgrodor viol. Fanns i lösgodishyllan. Stora blå skumgrodor som var alldeles ljuvliga. Saknar också S-märken med smak av viol men de kommer ju tillbaka då och då (och är inte lika goda) överlag borde det finnas mer violgodis ärligt talat!

Bubblare:
Lejonet & Björnens apelsinchoklad-glass. Jag är rätt säker på att den här fortfarande finns men inte där jag bor (södra norrland). Inte ätit den på en herrans massa år men minns att den smakade precis som romerska bågar, ljuvlig :love:
 
Boccia var apelsinglass. Godaste GB-pinnen någonsin och det enda jag kan komma på att jag saknar. Jag gillar verkligen inte vaniljglass (utom i Ananassplit) men allt GB gör numera tycks vara byggt på vanilj och (för mycket) choklad. Diss! Utom Piggelin när det är varmt. Iofs går det ner någon Nogger eller 88an per säsong.

@Killaloe - jag tyckte också om Cornetto citron. Du kanske vet det men jag slänger ändå in ett tips om att Sia-glass har en strut med lemon curd. Inte lik Cornetto men god!
Fast den där nya isglassen med persika som kom ut förra året (tror jag?) var inte så dum! Ingen vanilj och god persika smak med ett lite mjukare innehåll som inte var för mjuk ändå :d
 
Cherry coke! Den bästa Coca cola som någonsin funnits. Jag vet att den oftast finns i "amerikanska hyllan" men jag vill ha den överallt. Om den dessutom kunde finnas i en light-variation hade jag blivit ännu gladare. Det är ju så att jag föredrar light-cola i vilken form som helst, tycker det blir alldeles för sött annars.

Här finns den i princip i varenda affär. Dock bara på burk.
 
Fast den där nya isglassen med persika som kom ut förra året (tror jag?) var inte så dum! Ingen vanilj och god persika smak med ett lite mjukare innehåll som inte var för mjuk ändå :d
Fast om det är isglass är det ju en annan sak. Jag vill ha vanlig gräddglass med fruktsmak.
 
@Killaloe - jag tyckte också om Cornetto citron. Du kanske vet det men jag slänger ändå in ett tips om att Sia-glass har en strut med lemon curd. Inte lik Cornetto men god!
Ja den är himla god och fungerar ju absolut som citrongulas betraktat :) Så tack för att du tänkte på mig!
 
Skumgrodor viol. Fanns i lösgodishyllan. Stora blå skumgrodor som var alldeles ljuvliga. Saknar också S-märken med smak av viol men de kommer ju tillbaka då och då (och är inte lika goda) överlag borde det finnas mer violgodis ärligt talat!
:bow:

S-märken med violsmak hittade jag förresten enkelt på Willys sist jag var i Sverige (november). De är sura, så inte samma sak som grodorna, men fantastiskt goda ändå! Skulle dock gladeligen betala dubbla priset om det vore en påse violgrodor istället... :love:
 
På tal om lösgodis: Jag saknar, förutom violgrodorna (och visst fanns det väl violelefanter ett tag också?), Minto-kolorna! Älskar mintgodis, älskar kola = älskar mintkola! Jag hittade just Minto på Köpenhamns flygplats för ett gäng år sedan, men sen dess har jag inte sett till dem :down:
 
Äkta Gustav Adolfsbakelse, gjord på kex, citronkräm, maräng, spunnet socker i massor och en siluett av Gustaf Adolf i mörk choklad.
Senaste 20 åren har vi fått fantasifulla vissa år, fula, trista bakelser andra år. Jag undrar om jag någonsin kommer få känna känslan av marängen, det spunna sockret.

Fast själva grejen med Gustav Adolfsbakelse är väl att det inte finns någon äkta? Wikipedia nämner någon lokal Norrtäljevariant med smördeg och spunnet socker, kanske den du tänker på?
 
Jag saknar de där färdiga grönsaksblandningarna som fanns i frysdisken. Fanns ett gäng olika varianter som bara var att tippa ned i stekpannan.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag känner inte att jag tycker om mitt barn längre. Hur överlever man det? Jag älskar honom och skulle offra livet för honom när som om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
25 144
Senast: Amk
·
Tjatter Välkommen till teminsstarten på Stall Hästlyckan. Härmed meddelas att du blivit antagen till årets nybörjargrupp för vuxna och vi...
64 65 66
Svar
1 300
· Visningar
50 519
Senast: bollen__
·
Övr. Katt Dörrar: Tillåt inga stängda dörrar någonstans i något rum, inklusive garderobsdörrar. För att öppna en dörr, ställ dig på bakbenen och...
Svar
13
· Visningar
2 169
Senast: corona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp