Maten du skäms över att älska

Såklart man äter smet, pepparkaksdeg eller ogräddad bulldeg! Älskar att skeda i mig det som blir kvar i kastrullen av det smälta smöret också <3 Kakao+socker+grädde + ev lite mjölk är mmm.

Annars är det väl att min diet mest består av mackor som är lite pinsamt ibland när det går överstyr. Mest varma mackor i micron eller toastern. Självklart äter jag inte mörkt bröd hemma utan mjukt ska det vara. Storform eller någon form av vetekaka. Baguetter om jag kan få tag i de där goda som är perfekta att micra. Mmm...
 
Jag tänker aldrig nånsin skämmas för att jag mosar potatis eller gillar läsk eller fiskbullar. Eller whatever.

Nått som är vansinnigt gott är snabbmakroner, stekt ägg med rinnig äggula och så gärna lite kall bea på tub. Eller mycket bea. Men jag skäms inte för det heller.
 
Andra verkar ofta tycka att jag har lite roliga kombinationer, men jag gillar att experimentera med allt jag tycker är gott. Lakritssås på macka var faktiskt inte så gott som jag trodde.. mascarpone däremot!
jag kan också ha bara smör på, vilka några tycker verkar konstigt när man har många pålägg att välja mellan. Jordgubbssylt, ost, leverpastej och gurka är visst gott ihop. Ost med gurkskivor mellan bara utan macka också. Angående potatismos ska det vara med massor av ketchup blandat.
Kan ibland ha honung istället för smör. Jag kan äta en citron, utan skal då, och lite ingefära som den är. Skäms att jag äter upp hela påsen med godis på en gång. Varm oboy med massa grädde. Helst jättemycket grädde och sylt till pannkakor och äppelpaj med maaaasssa vaniljsås så den badar i den och det godaste är de krispiga kanterna. Jag gillar kanterna på pizza som många lämnar. Jag gillar att äta riktig mat till frukost eller pannkakor, det blir ofta pannkakor till fukost med pojkvännen, han gillar också pannkakor :love:. Om man är på restaurang där det mest finns mat att beställa, och amerikanska pannkakor som jag blir jättesugen på då kan jag beställa pannkakorna till mat istället.. Det brukar folk tycka är roligt, eller jag vet inte vad men de brukar bli förvånade om de inte känner mig så bra, känner man mig så är det ju normalt :p Kan tillägga att jag kan äta extremt nyttigt också så jag tycker det väger upp så jag kan alltid äta vad jag vill :D.
 
Senast ändrad:
Jag skäms inte ett ögonblick över att jag "sövveläter". Äter bara det goda, alla torftiga tillbehör som potatis och pasta hoppar jag över. Äter inte bröd heller...eller kakor...godis...:D
 
Pasta (helst spagetti) med ost och svartpeppar i mängder. ibland sweetchilisås eller lite senap till.
Ketchup är vidrigt :eek:

Ostbågar är perfekta frukosten/lunchen/middagen när jag är ensam hemma.
 
Glass. Glass glass glass glass. Jag har en sjuk besatthet, måste. Ha. Glass. Ett paket piggelin på en kväll, inga problem. En BJ på en halvtimma, keep it coming. En yollibox är ett mellanmål. Fyra Magnum mandel i ett svep, no worries. Kan äta glass till the end om time. MÅSTE äta glass till the end om time. I bantningstider (sorgens tider) gör jag egen glass av lättkvarg, frysta hallon och en skvätt fun light. Bara det är glass. Mmmm.
 
Rå falukorv på macka (gärna pågen familjelimpa) med senap och ketchup, givetvis massor med smör underst!

Snabbmakaroner med pulverdillsås :love: så mycket sås att man liksom använder hela påsen till en portion. NOM!

Snabbmakaroner med ketchup, massor med smör och piffikrydda!

Något jag saknar enormt mycket nu som graviding är att kunna "provsmaka" köttbullesmeten. Alltså den råa färsen när den är färdigkryddad, så jävla gott!

Jag dricker även löjliga mängder burkcola, Cola på flaska funkar inte eftersom kolsyran försvinner för fort. Alltså jag kan sätta i mig ett flak Cola på 4-5 dagar om jag är lite extra törstig eller sådär.. Himla hälsosamt! Det funkar dock inte med någon annan läsk, måste vara Cola.

Mycket av min "hur fan kan du äta det där"-mat kommer från skoltiden när man inte pallade laga något vettigt efter skolan men var galet hungrig. Man tar vad man har och skapar något amazing liksom :D

Jag skäms dock inte, allt ovanstående är kulinariska genidrag, försök inte säga annat!
 
Och herregud, burkchampinjoner! Alla mina maträtter tillagas med minst en stor burk champinjoner. Färska är inte alls lika goda. Jag är ledsen nu när alla pizzerior bytt ut burk till färska för jag kan aldrig äta capricciosa med extra champinjoner och sås mer, det är liksom inte gott med färska. Jag brukar försynt fråga "har ni burkchampinjoner?" om jag beställer pizza på plats, särskilt om det är efter krogen (och då skäms min sambo lite.). Det finns aldrig!! Det är tydligen inte fiiiiiint. :(
 
Och herregud, burkchampinjoner! Alla mina maträtter tillagas med minst en stor burk champinjoner. Färska är inte alls lika goda. Jag är ledsen nu när alla pizzerior bytt ut burk till färska för jag kan aldrig äta capricciosa med extra champinjoner och sås mer, det är liksom inte gott med färska. Jag brukar försynt fråga "har ni burkchampinjoner?" om jag beställer pizza på plats, särskilt om det är efter krogen (och då skäms min sambo lite.). Det finns aldrig!! Det är tydligen inte fiiiiiint. :(
Herregud jag har nu förstått varför det fortfarande finns burkchampinjoner. Det Finns tydligen folk som är galna nog att tycka om eländet. Det hade jag inte trott
 
Det där med makaronerna och smält kalvsylta ska jag tipsa maken om, precis hans matsmak :D
Jag är sockerråtta.. Sirap direkt ur flaskan, i smyg givetvis. Jag är ju inte SÅN! Kolasås, gott med eller utan glass. Varm choklad med dubbel sats kakao, socker, gräddeklet så man kan sitta och fiska upp varma klumpar med det ur chokladkoppen. Chips till middag. Och godis. Ekströms vaniljsås direkt ur förpackningen, ståendes med kylskåpsdörren öppen :o
Det jag skämdes mest över som yngre är något jag lärt mig av min far.. Katrinplommonpure, sån barnmatsburk, blandat med vispgrädde. Jag skämdes extremt när jag skulle köpa en sån burk som yngre, idag är jag gammal nog att kunna ha barn, så det känns mindre skämmigt att handla :angel:

Hårt stekt blodpudding med lingonsylt har jag inte vett att skämmas för :)
Rostat bröd med massa smör är mumma, ännu godare med étt tjockt lager jordnötssmör och sambal oelek på :d

Gårdagens halvsega popcorn är goda med. Godare än färska. Men ostbågar ska vara krispiga! Även om sega funkar om det nu mot förmodan skulle vara några kvar...

Just nu äter jag havregrynsgröt och dricker kaffe. Kände att jag behövde säga att jag faktiskt äter hälsosamma saker ibland med :angel: Jag som är så pååååålääääst borde ju verkligen ha vett att inte äta all skit jag just erkänt :cautious:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp