Maten du skäms över att älska

Håller med! Kalvsyltan tar priset! :wtf::D
Kalvsyltan och Inte Ungs rostmacka med leverpastej och marmelad är hittills mina favoriter. :p:o

Kan inte komma på något direkt som jag skäms över.
Möjligtvis dom där små förpackningarna i godisdisken med jordnötscreme i.
Dom brukar jag vara diskret med. :idea:
Nötcreme? Jag köper en sån på burk avsedd för bakning o äter :up:
 
Jag älskar gorbys piroger med vitlökssås och ketchup i. Det är inget jag skryter om precis.

Sedan äter jag godis när barnen lagt sig "vi äter bara godis på lördagar"

Kall köttfärssås med lite riven ost.

Min stora dotter tycker jag är rälig som äter ostrullar med kaviar i.

Jag gärna äter "bulle med bulle" ibland även om jag är vuxen
 
Kom på en till. Nu var det längesedan jag åt det, främst för jag inte äter fiskpinnar längre, men ris med ketchup och sen fiskpinnar till det :d eller bara ris med ketchup funkar :laugh:
 
Godis, glass, ostbågar eller popcorn är utmärkt som frukost/lunch/middag
Kolasås direkt ur tuben
Pepparkakor med chokladsås eller smör på är :love:
Ogräddade bullar likaså

Sockerråtta, vem jag? :D
Ju mer kolhydrater desto bättre!

Många av sakerna som nämnts i tråden låter jättegott :o
 
Det jag skäms över är väl typ de där rätterna som jag åt som barn (var hysteriskt svår med maten som liten) och som fortfarande triggar nån slags nostalgisk nöjdhet. Fiskbullar i buljong, som jag gör en egen gräddig dillsås till och äter ihopmosat med kokt potatis och finrivna morötter. Eller den där så kallade köttfärssåsen som pappa gjorde som egentligen bestod av gräddstuvad köttfärs med lite vitpeppar och sojasås. Ska ätas med vanlig spaghetti och ett rutnät av ketchup på!
 
Herregud jag har nu förstått varför det fortfarande finns burkchampinjoner. Det Finns tydligen folk som är galna nog att tycka om eländet. Det hade jag inte trott

Stek dem hårt med rejäla mängder grovmalen svartpeppar och färsk vitlök. Lägg på brödskivor, täck med ost och kör i ugnen i 10 min. Nom! Iofs ännu godare med färska...
 
Åh nu kom jag på en sak som min kille tycker är obegripligt och småäckligt att jag tycker om: pommes frites som man doppar i jordgubbsmilkshake :love: :love: :d. Typ det godaste som finns men uppenbarligen inte särskilt kultiverat :D. Obs skäms dock inte över det alls.
 
Det fick jag lära mig av en elev här om dagen. Jösses vilken grej :D
Är det allså fralla med chokladboll i? Det var standardlunch i början på åttiotalet på min skola. Som låg granne med ett kondis. Dit lärarna ibland kom och höll lektion eftersom eleverna satt där...:angel:
 
Är det allså fralla med chokladboll i? Det var standardlunch i början på åttiotalet på min skola. Som låg granne med ett kondis. Dit lärarna ibland kom och höll lektion eftersom eleverna satt där...:angel:
Ja, precis. Jag höll på att tappa hakan när denna vuxna människa glatt utbrister "åh, bulle med bulle" och knör ut en chokladboll mellan två brödbitar. Men det var ju typ... nästan gott?
 
Äter inget himla konstigt, men som tonåringmevde jag på nudlar med kryddpåse direkt som det var, alltså åt dom torra och hällde kryddan över, ush, tur att man kan laga mat nuförtiden =D
Åt även hundchoklad som barn , ofta, urk !
 
Ja, precis. Jag höll på att tappa hakan när denna vuxna människa glatt utbrister "åh, bulle med bulle" och knör ut en chokladboll mellan två brödbitar. Men det var ju typ... nästan gott?
Det är en delikatess. Men namet "bulle med bulle" var extremt fult, ska det vara något sånär rätt så är "boll och fralla"! ;)
 
Och herregud, burkchampinjoner! Alla mina maträtter tillagas med minst en stor burk champinjoner. Färska är inte alls lika goda. Jag är ledsen nu när alla pizzerior bytt ut burk till färska för jag kan aldrig äta capricciosa med extra champinjoner och sås mer, det är liksom inte gott med färska. Jag brukar försynt fråga "har ni burkchampinjoner?" om jag beställer pizza på plats, särskilt om det är efter krogen (och då skäms min sambo lite.). Det finns aldrig!! Det är tydligen inte fiiiiiint. :(
Burkchampinjoner är meningen med livet det. Åh vad gott. Nä nu ska jag nog köpa barnmat på burk idag och unna mig. Det är ju lördag! Resten av familjen kan äta den där piffiga hemlagade indiska rätten....
 
Kom på en till i pratet om pulvermos, mamma brukar rulla sina egna köttbullar, ofta av viltfärs dessutom så de allra flesta skulle nog tycka det var rena rama lyxen, hon var nog nära att adoptera bort mig då jag sa att jag minsann tyckte att pappas färdiggjorda mamma scan köttbullar var godare!

Det är nog inte helt otroligt att mina föräldrar funderade i samma banor när jag, som barn, suckade - Kött å kött och fisk å fisk, kan vi inte äta falukorv ibland?
MVH/ Uppfödd på älgkött och fjällröding/öring
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp