Maten du skäms över att älska

Jag tror inte på att skämmas för det man gillar men vill bara säga att det finns inget i tråden som ens spelar i samma liga som snabbmakaroner med smält kalvsylta.

Håller med! Kalvsyltan tar priset! :wtf::D
Kalvsyltan och Inte Ungs rostmacka med leverpastej och marmelad är hittills mina favoriter. :p:o

Kan inte komma på något direkt som jag skäms över.
Möjligtvis dom där små förpackningarna i godisdisken med jordnötscreme i.
Dom brukar jag vara diskret med. :idea:
 
Jag tror inte på att skämmas för det man gillar men vill bara säga att det finns inget i tråden som ens spelar i samma liga som snabbmakaroner med smält kalvsylta.

Är det bara jag som blev inspirerad och tänkte men fan å vad gott - varför har inte jag kommit på det?

Mvh/ hon med rostat bröd med smör,mortadella, marmelad, tomater och gurka. Och smörgåstårta. Med skinkor och leverpastejer och korvar i en salig röra.
 
Köpa 3 munkar/dounut och trycka i sig i bilen på väg hem, skäms jag lite över. I bästa fall en i bilen och de andra två när jag är hemma.

Skogaholms färdiga pepparkaksdeg, direkt från förpackningen.

Ogräddade bullar, med massor av kanelsockersmör (kanel socker och smör blandat). Ibland blir det fler än snuttarna jag äter upp :d:o
Och såklart, lämnar generöst med smet i bunken när man gör sockerkaka :grin:
 
När jag var yngre älskade jag att värma gårdagens spaghetti med strösocker så sockret smälte och blev som en sås. Det var så gott. Har förstått senare att detta inte är helt normalt. :p vet inte om jag har någon skämsmat idag.

Med anledning av Koltrasts inlägg kanske dock min förkärlek för bulldeg räknas, fast jag skulle nog glupskt äta kantbiten även med sällskap. Har nog inte vett att skämmas. :p
 
Skäms inte över nåt jag äter men skäms över en sak som sambon äter. Makrillsallad. Låter kanske inte värre än tonfisksallad MEN består alltså av 50/50 tomatsåsmakrill/majonnäs som man slevar på mackan :yuck:
Googla makrelsalat...
 
Va skönt att läsa här i tråden och inse att man varken är ensam med att tycka att pulvermos är typ bättre än äkta vara eller att köpa 3 wienerbröd och äta själv, helst i bilen påväg hem :D

I övrigt älskar jag spaghetti med ketchup. Eller ketchup med spaghetti, det är ett gränsfall. Och smörstekta burkchampinjoner. Blir mycket godare än smörstekta färska!
 
När jag var yngre älskade jag att värma gårdagens spaghetti med strösocker så sockret smälte och blev som en sås. Det var så gott. Har förstått senare att detta inte är helt normalt. :p vet inte om jag har någon skämsmat idag.

Med anledning av Koltrasts inlägg kanske dock min förkärlek för bulldeg räknas, fast jag skulle nog glupskt äta kantbiten även med sällskap. Har nog inte vett att skämmas. :p
Observera att jag tycker det smakar äckligt, inte att det är något att skämmas över. Bara så du vet:p Skam är skräp.
 
jag är hos mina pensionärer (de skulle bara veta vad jag kallar dem) och känner ett behov av starta om en gammal tråd, inspirerad av @niphredil .

Vi har alla mat vi mer eller mindre ogillar, vilket är tämligen ointressant ur min synvinkel. Men jag älskar att höra vad folk äter i smyg och myglar med. Trycker du i dig kaviar direkt ur tuben mitt i natten? Äter mängder med leverpastej trots att du i offentligheten är vegetarian?


Jag är orimligt förtjust i fiskbullar i hummersås med potatis till. Skulle jag aldrig erkänna.
Jag skäms över min svaghet för enrisrökt conjaksmedvurst. Lukten liksom sitter kvar flera timmar! Kan äta uppåt fem hekto.

Skäms också över min kärlek för oboy och liiiiiiiiiite mjölk, som en brun härlig sockersmet.

När sonen var liten bakade vi ofta. Men vi struntade i att stoppa kakan i ugnen, vi skedade i oss smeten.... :o
 
Jag älskar halvfabrikat, flygplansmat, barnmatsburkar...det sistnämnda håller jag tyst om, och köper ibland i smyg. Jag är pervers. Bara det påminner om plast och innehåller en massa onyttigheter och konstgjorda smaksättare älskar jag det. Avskyr lagad mat från grunden och smusslar med potatisbullar från påse när min partner lagat mat från den där avgrunden. Älskar köttfärssås på burk. Jag skulle kunna leva på endast konserver och vara i himmelriket. Sofistikerad mat får mig att längta till hamburgerbaren. Jag är 8 år här känner jag, och ja jag skäms lite.
 
Falu rågrut, prästost, rå falukorv och rejält med margarin. Helst Lätta. Lätta är även en lämplig sås till potatis, pasta, ris och lite vad somnhelst. Det är tydligen inte okej att äta för många höjer på ögonbrynen och ser äcklade ut. Vet inte om det är "ful-smöret", den rikliga mängden eller kombinationen... Men gott är det:d
 
Ja men äter inte alla pepparkaksdeg direkt från förpackningen?? :D

Jag brukar ha en förpackning att äta av och en att baka med :angel:Vet inte om det är skogaholms eller någon annan men färdig pepparkaksdeg är det!! Ingen skam alls!!! :d :laugh:
Har provat lite olika men skogaholms är helt klart godast! Tror jag bakade 1 förpackning och åt 3 förra "pepparkakssäsongen" :o
 
Kom på en till i pratet om pulvermos, mamma brukar rulla sina egna köttbullar, ofta av viltfärs dessutom så de allra flesta skulle nog tycka det var rena rama lyxen, hon var nog nära att adoptera bort mig då jag sa att jag minsann tyckte att pappas färdiggjorda mamma scan köttbullar var godare!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp