Maten du skäms över att älska

Jag doppar pommes i vaniljglass och äter dillchips med piggelinslush. Sen så äter jag snabbmakaroner med räkost, snabbmakaroner med persikor på burk. För det mesta så äter jag Ben & Jerry till middag. :up:
 
Jag doppar pommes i vaniljglass och äter dillchips med piggelinslush. Sen så äter jag snabbmakaroner med räkost, snabbmakaroner med persikor på burk. För det mesta så äter jag Ben & Jerry till middag. :up:

JAAAA!! Snabbmakaroner med räkost är så jävla gott! :love: jag brukar köra i en liten skvätt grädde och riva i lite ost också.

Snabbmakaroner är underbart! :D
 
Folk som gillar burkchampinjoner borde inte skämmas över sin smak, de borde skämmas över sin existens :meh:
Eller hur! Jag har funderat på att polisanmäla en pizzeria för de där fruktansvärda burkchampinjonerna, men till sist flyttade jag till ett kvarter med en lokal pizzeria som bara använder färska champinjoner. ALLVAR ASSÅ!
 
Jag har hört att krossade cornflakes med jordnötssmör som blandas ihop med en liten dutt sirap sägs vara gott...men det har jag bara hört ;)
 
Eller hur! Jag har funderat på att polisanmäla en pizzeria för de där fruktansvärda burkchampinjonerna, men till sist flyttade jag till ett kvarter med en lokal pizzeria som bara använder färska champinjoner. ALLVAR ASSÅ!
Åh jag blir avundsjuk här. Vi har säkert tio pizzerior här i min småstad och jag vet ingen som har dem kvar längre :cry::cry::cry:
 
Snabbmakaroner, fiskbullar i hummersås och ketchup (det var jättelänge sen så jag blev riktigt sugen av att skriva det!).

Nykokt pasta (penne eller någon sorts stora makaroner) med en stor smörklick, riven ost (inte parmesan, snarare sån som smälter) och massor av ketchup. Extra bra om lite av kokvattnet är kvar i pastan, så ketchupen, smöret och osten såsar ihop sig riktigt ordentligt.
 
Av någon anledning är hela burkchampinjoner ganska gott, medan skivade smakar vedervärdigt. Någon mer som upplever detta fenomen?

Godast är dock färska! :love:
 
Burkchampinjoner är gott ju. Ris med köttbullar och smör på ska vara rätt konstigt har jag hört. Men gott. Är en sån knepig filur som äter det mesta och ju sämre det ser ut desto godare är det :o liksom pölsa, hur ser det ut egentligen? Och burkkött, får man köpa sånt om man inte är ett f.d krigsbarn från 40talet? Skäms dock ytterst sällan, varför det liksom. Äter lever och diverse andra saker folk i allmänhet inte gillar. Leverlåda, blodpudding, leverbiffar, pölsa, isterband, rökt grynkorv..

Sambon tycker jag har pensionärssmak. Gillar bridgeblandning, bingolotto och husmanskost som var modern senast 1975. Gärna geggor och röror av alla dess slag.

Tillägg: Stekt potatis och falukorv med hallonsylt. Helt okej. :angel:
 
Jag älskar alla sorters degar och smet. Pepparkaksdeg, brukar ha en bytta i bilen. Och bulldeg, de där ändbitarna med fyllning... :love:

Och sen min favvo sen tonåren, snabbmakaroner med mängder av riven herrgårdsost, svartpeppar, pizzakrydda och ketchup. :d
Eller spagetti med riktigt smör och flingsalt!
 
Glömde ju skolmaten! Var ju mycket skolmat som såg vidrigt ut och man skulle inte gilla skolmaten. Men det gjorde jag :D
 
Glömde ju skolmaten! Var ju mycket skolmat som såg vidrigt ut och man skulle inte gilla skolmaten. Men det gjorde jag :D
Jag älskade korvkaka. När jag blev stor förstod jag att den är gjord på lever, men den är lika god för det. Jag gillade lever också till skillnad från många andra.
När det serverades mat jag inte tålde blev det knäckebröd med skivad mandelpotatis . Mums
 
:crazy: :crazy: :crazy: Jag trodde bara det var @Anna som hade såna där böjelser! :arghh:
Jo men vi finns. Och smyger runt med våra absurda böjelser. Jag undrar om det har med ens smaklökar, vissa jag känner är ju supersmakare och andra av oss har ju öhm, inte så mycket till smaklökar då enligt vissa.
Färska champinjoner är inte gott, de har ju inte den där unkna mumsiga smaken av konserv.....
 
Jo men vi finns. Och smyger runt med våra absurda böjelser. Jag undrar om det har med ens smaklökar, vissa jag känner är ju supersmakare och andra av oss har ju öhm, inte så mycket till smaklökar då enligt vissa.
Färska champinjoner är inte gott, de har ju inte den där unkna mumsiga smaken av konserv.....


Man har faktiskt väldigt välutvecklade smaklökar om man kan äta och uppskatta smaken av allt från kalvsylta på makaroner till leverpastej med marmelad. :D Det visar ju på vilken fin förmåga man har att tycka om och känna nyanser i olika sorters mat och inte bara fin mat med rena smaker.. Säger vi.
 
Jo men vi finns. Och smyger runt med våra absurda böjelser. Jag undrar om det har med ens smaklökar, vissa jag känner är ju supersmakare och andra av oss har ju öhm, inte så mycket till smaklökar då enligt vissa.
Färska champinjoner är inte gott, de har ju inte den där unkna mumsiga smaken av konserv.....
Exakt. Unkna mumsiga smaken av konserv. Varför tuggar ni inte helt enkelt i er burken så slipper ni där studsbollarna de kallar champinjoner?
 
skolans leverbiff :love::love::love: med potatis , brunsås och rårörda lingon. :love::love::love: det är något speciellt med att leverbiffarna legat i en kantin lite för länge, förmodligen sedan Adam var länsman. :o
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Hur är processen
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp