Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är lite olika sommar och vinter. Sommartid blir det rätt mycket egna grönsaker och så plockar jag svamp när det är säsong. Det drygar ut rejält.Hur mycket pengar lägger ni som bor ensamma på mat och dryck (inkl toapper, tvål, tvättmedel och annat man kan köpa på Ica) per månad?
Vad har du för tips för att hamna på 1200?Mellan 1200 och 2000kr.
Aha, det är granngården man ska köpa storbalarna på. Har de miljömärkt?Det är lite olika sommar och vinter. Sommartid blir det rätt mycket egna grönsaker och så plockar jag svamp när det är säsong. Det drygar ut rejält.
Men snitt på 1500 - 2000.
Fast jag köper toa och hushållspapper på Granngården i storbal. Samma med tvättmedel. Det går inte åt en hel hink per år. Schampo och balsam är mina dyrare utlägg för där kostar jag på lite dyrare.
Vad har du för tips för att hamna på 1200?
Eller egentligen vet jag nog... Jag levde ju billigt som student..
Det där var ju lite smart! Varför har jag inte tänkt på det har ett extra bankkort som jag sätter över "shoppingpengar " på när jag ska iväg och inte vill ha vanliga kortet med mig, det kan ju funka till matkort medSätter in 2500 kr på ett bankkort som jag mest köper mat och sånt med. Brukar gå lite mer än så, kanske 3000 kr.
Äter bara hel- och halvfabrikat. Kan inte laga mat. (Eller kan väl men det tar sån kraft psykiskt så jag har gett upp det).
100? Kanske saknas en nolla?Sätter över 1 00 kr på matkontot vare månad. Beroende på vad som behöver köpas in köper jag en del hämtmat på matkontot. Matkontot består i första hand av pengar till mat, tvättmedel, hygienprodukter och liknande. Läsk, chips hämtmat är något som enbart går på matkontot om det finns utrymme för det.
Ingen frukt eller grönsaker och inget annat kött än köttfärs.Vad har du för tips för att hamna på 1200?
Eller egentligen vet jag nog... Jag levde ju billigt som student..