Mäta ryggvinkeln...

T

Tigerlilja

När man ska ta ut vinkeln, hur nära manken ska man då mäta?
Har mätt med hjälp av en tumstock som viks som ett uppochner vänt V över manken/ryggen.
Ska man då få in x antal fingrar mellan vinkel och manke eller ska den ligga helt mot manken?
Vinkeln blir ju olika beroende på hur man gör...

tumstocken skall ligga emot manken och du ska mäta bakom bogbladsspetsens bakersta läge.
Om du håller upp hästens framben och ber någon känna efter vart bogbladet ligger så är det bakom det som du ska mäta. Tumstocken skall nog vara lodrät också tror jag, för att det ska bli så korrekt som möjligt.
Lycka till ! ;)

Liknande trådar

Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 359
Senast: monster1
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 224
Senast: malumbub
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 179
Senast: valy
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 314

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka