Mat efter träning?

Choo

Trådstartare
Ni som tränar era hundar, hur fodrar ni?

Turbo får frukost kl 07:00 och middag ca 18:00. Vissa dagar, runt kl 11 är vi ute och cyklar ca 8 km och springer några gånger upp o ner i sandbacken, tar ca 1 h och 25 min. Ska jag ge honom extra mat dem dagarna vi tränar? Så han får frukost, efter träning och middag? Ska han isåfall ha lika mycket som han får på morgonen och kvällen?

Sv: Mat efter träning?

Jag har en standardgiva för en vanlig dag och ökar den om vi motionerar extra mycket. Ger aldrig någon extra giva, utan 06.00 och 18.00 som alltid.

Jag skulle vänta någon vecka och se på hunden. Smalnar hunden av skulle jag öka givan aktiva dagar, men ge på ordinarie tid. Märks inget på hunden skulle jag fortsatt med den vanligs givan. 8km är ingen extrem motion. Strävare som är ute och driver hare 6-7-8 MIL en dag skulle jag nog ge ett extra mål.

Senast ändrad:
Sv: Mat efter träning?

Jag gör som Squarepants, nästan.

De dagar vi motionerat hårt så ger jag ett litet mellanmål på ca ½dl torrfoder. Det gör jag för att jag fått för mig att hon lättare bygger muskler då.

Är hunden i bra hull finns det ju ingen anledning att öka mängden mat. Bättre då att vänta och se om den blir lite för smal och öka då.

Liknande trådar

Småbarn Sonen äter inte så mycket mat. Vid frukost, lunch och middag sitter vi till bords och han får smaka på allting som vi har på tallriken...
2
Svar
20
· Visningar
1 632
Senast: amsway
·
Kropp & Själ Jag har blivit kallad till hälsokontroll. Det står i brevet att man får inte äta 10 timmar före, förstår att det har med värdena att...
2
Svar
20
· Visningar
1 375
Senast: movi
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 437
Senast: monster1
·
Foder & Strö Hej! Har i år svårt att få tag på halm, har inte tillräckligt mycket kvar för att fortsätta ge som jag gör idag. Finns det andra saker...
Svar
3
· Visningar
810
Senast: warg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka