T

t-oka

Är det någon som har ERFARENHET eller kunskapen om Mastiffen??
Har nämnligen blivit erbjuden en 1 årig tik som måste bort pgr av seperation och hon har tydligen haft ett hem inan och där hade hon blivit felbehandlad och ägaren skriver så här:

där hon missköttes med både utfodring med mat samt fick ohyra i pälsen (Som nu är borta) och återhämtat sig mycket bra.

Drömmen har alltid varit att få äga en sådan här ras och nu blev man
erbjuden, men är inte dom rätt tuffa hundar ???? :eek: :crazy:

Tacksam för hjälp och tips!

Sv: Mastiff

De beror lite på vad det är för en typ av Mastiff finns olika typer.
Men om det är en vanlig mastiff så kan Jag rek dig att gå in på Svenska mastiff klubben där står mycket bra info om rasen.

http://svenska.mastiff.just.nu/

Där finns länkar till kennlar som du kan maila och fråga diverse frågor om rasen ,någonting som jag hade gjort.

Lycka till!

det ska tydligen va en Fransk mastiff och hur ser dom ut??? Har bara
sett den där vanliga stora saken:grin:

Fransk mastiff???
Inte Fransk Bulldog?
Jag har aldrig hört talas om en Fransk Mastiff

"Dogue de Bordeaux" (är det franska namnet på fransk mastiff). :)

Hon skrev fransk Mastiff:eek:
Men ja vet inte hur dom ser ut och har aldrig hört talas om dom

Så här skrev hon!

Hej pga separetion måste jag akut finna ett hem åt min hund en Mastiff(Fransk) då jag inte kommer kunna ha henne.Hon va i ett hem innan som inte alls va seriöst där hon missköttes medbåde utfodring med mat samt fick ohyra i pälsen (Som nu är borta) ochåterhämtat sig mycket bra.

Senast ändrad av en moderator:

800px-Dogue_de_Bordeaux_standing_original.jpg

(Hooch i filmen "Turner & Hooch" är en Dogue de Bordeaux.)

Snacka om vilken skillnad!
Vanliga mastiffen väger över 100 kg typ läste jag i boken och på nätet!! Då är vanliga mastiffen bra mkt finare än den franska :grin: nja de tåls o tänka på, MEN TACK för hjälpen:idea:

"Drömmen har alltid varit att få äga en sån här ras".

Hmm, för att alltid haft en sån dröm, är du inte lite dåligt påläst om rasen?

"jag har inte sagt att ja ska skaffa en sådan"

Jag sa bara att ja blev erbjuden, klart drömmen finns att få äga en, men läs mitt inlägg noga inan du börjar kommentera!!! :mad:

Det är när människor gör som du ev tänker göra, skaffar utan att veta vad det innebär, som det händer otrevliga saker, olyckor, skador, mm.

Nu frågar du iofs här på en tråd om råd, vilket är en början! Svaren du fått är helt ok och det allra bästa är ju om du tog kontakt med en kennel och pratar med ägarna och träffar hundar av samma ras.

Better safe than sorry;) Det är ingen liten hund vi snackar om här:idea:

Jodå, jag läste vad du skrev första gången.

Jag vill ändå inte ha den FRANSKA utan ja vill ha den äkta så ja har tackat nej, jo ja vet att dom är stora, har vänner som har en sådan plus annat så på de viset känner ja till rasen men ej för övrigt,
"därför" fråga jag":grin:

Vänta nu här " den ÄKTA mastiffen"??

Vilken är de?:grin:

alltså, den engelska mastiffen må vara stor, men det är en vänlig ras. ingen som man måste vara expert för att äga alltså, så jag förstår inte riktigt alla pekpinnar. läs på lite, ta kontakt med andra som har rasen och kolla runt så du vet vad du köper. och lycka till med hundägandet.

Liknande trådar

Hundavel & Ras En diskussion kring vakthund har dykt upp här hemma, då vi snart flyttar till landet/ut i skogen och min sambo tror inte att corgis är...
23 24 25
Svar
488
· Visningar
33 809
Senast: lizan
·
Hundhälsa Hej, Jag har kastrerat min 1åriga kille. I torsdags kastrerades han, så han går fortfarande med tratt och äter medicin. Förra...
2 3
Svar
41
· Visningar
7 381
Senast: Bison
·
Dressyr Hej! Jag letar ny dressyrsadel till min 5-åriga halvblodsvalack. Jag har nu en Wellington Greenline som jag haft till mina tidigare...
Svar
12
· Visningar
8 942
Senast: bigganl
·
Hundhälsa Kastrerade min snart 2 åriga tik för 3 månader sedan. Fick rådet av vet. att sänka fodergivan hon fick redan från första början eftersom...
Svar
2
· Visningar
1 518
Senast: lizzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka