Sv: Mastiff

Det finns mig veterligen ingen hundras som enbart heter Mastiff. Däremot används det på en grupp av hundraser eller som smeknamn åt engelsk mastiff. Eller är det tvärtom? :D

Senast ändrad av en moderator:

Enligt SKK finns det en mastiff och enligt svenska mastiffklubben. Och det är väl den engelska mastiffen de syftar på.

Jag har en Engelsk mastiff :) väldens underbaraste kille :) va ja kan säga om mastiffen är att de är stora genomsnälla vovvar, men att dom dregglar MYCKE å slemmigt :D va man även ska titta på när man köper mastiff är öronen då dom ofta har problem me svamp, likaså huden om den är mycke rynkig, mastiffer kan vara reserverade å de vill man inte ha till avel, mastiffen utväcklas långsamt å är inte färdig fören vid 4 års ålder, min mastiffkille är väldigt vaktig så här kommer inte objudna gäster in ;) man måste även tänka på att de är en stor å rätt klumpig hund så man bör ju ha gått om utrymme :D en mastiff äter oxå kopiösa mängder mat så man får ju ha högt foder konto, dom dricker oxå grymt mycke vatten, försäkringen är oxå väldigt hög jämfört me andra raser pga att dom har mycke sjukdommar, jag har lagt ut 30 000 kr i vet vård på min kille hade inte riktigt trott att de kunde va så dyrt när ja köpte honom, Ja tycker man ska tänka många gånger innan man skaffar så stor hund, men känner du att mastiff passar in i ditt liv kommer du få en fantastisk kompis som ger massa kärlek :love:

Liknande trådar

Hundavel & Ras En diskussion kring vakthund har dykt upp här hemma, då vi snart flyttar till landet/ut i skogen och min sambo tror inte att corgis är...
23 24 25
Svar
488
· Visningar
33 809
Senast: lizan
·
Hundhälsa Hej, Jag har kastrerat min 1åriga kille. I torsdags kastrerades han, så han går fortfarande med tratt och äter medicin. Förra...
2 3
Svar
41
· Visningar
7 381
Senast: Bison
·
Dressyr Hej! Jag letar ny dressyrsadel till min 5-åriga halvblodsvalack. Jag har nu en Wellington Greenline som jag haft till mina tidigare...
Svar
12
· Visningar
8 942
Senast: bigganl
·
Hundhälsa Kastrerade min snart 2 åriga tik för 3 månader sedan. Fick rådet av vet. att sänka fodergivan hon fick redan från första början eftersom...
Svar
2
· Visningar
1 518
Senast: lizzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka