måste man ge alvedon förebyggande vid vaccination??

mino

Trådstartare
På tisdag ska sonen få sin första vaccination och bvctanten sa att jag skulle ge honom alvedon i förebyggande syfte. Måste man verkligen göra det? Jag gjorde inte det med dottern och de jag har pratat med har inte heller gjort det.
Nytt för denna gång är iofs vaccination mot pneumokocker, är det därför han ska ha alvedon??

Ska kolla detta vidare med vården men vill ändå höra vad ni har fått för direktiv. Känns onödigt att ge alvedon förebyggande om det inte är nödvändigt.

Sv: måste man ge alvedon förebyggande vid vaccination??

min kille fick 1a sprutan i tisdags och han fick inget alvedon och har inte mått dåligt för det. Vad menar de med förebyggande, alvedon-effekten går ju ur på 6 timmar...

Har gett Rasmus alvedon efter sin 2a spruta, om det berodde på sprutan eller tandsprickning vet jag inte.

När han fick pneumockokvaccinet märkes ingen skillnad på honom.

Gjorde inte vi efter fösrta sprutan. Märkte inget alls på henne. Däremot den andra och 1 års vaccinet blev hon dålig av.

ja hon menade alltså att jag skulle ge honom alvedon någon timme innan han ska få sprutan, inte idag, jag var lite otydlig...

Nä men vi fick ett embla-plåster som vi ska sätta på en timme före sprutan. (ska vaccinera den 31 oktober) vet inte om det är standard?

Isak är nu vacc två gånger och han har inte fått alvedon alls någon av dem.
Inte har han blivit minsta dålig heller

vi fick ett embla-plåster som vi ska sätta på en timme före sprutan

Samma här.
Till mig sa BVC-sköterskan att de kan få huvudvärk av första sprutan, så om han skrek mycket på kvällen så kunde vi ge Alvedon.
Han skrek massor, hade dock ett "kolikbarn", men det var ett annant skrik på något vis. Jag gav Alvedon och då slutade han och sov gott :laugh:

Det har vi aldrig gjort. Är väl av uppfattningen att Alvedon ger man när det behövs, och inte "för säkerhets skull"...

ja jag har ingen aning kändes lite överkurs men tänkte att det kanske är standard? vi har ju tagit blodprov på liten utan bedövning och det gick bra.

Urinprovet de tog direkt från blåsan hade vi bedövning för men det kändes bra för mammahjärtat i alla fall det var nog jobbigt att se de sticka en nål rätt i magen och dra ut urin.

Nej det behöver man inte. Däremot såg jag till att ha alvedon hemma utifall att det skulle bli en sömnfri natt...

Pneumokockerna gör ont. Då skriker nog de flesta barn. Den andra sprutan har min son aldrig reagerat på.

Liknande trådar

Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
7 250
Senast: mars
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 389
Avel Hej hej! Hur skulle ni ta ställning till om man har en häst på stuteri och ger stuteriet tydliga instruktioner om vad som gäller och...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
33 593
Senast: iNHALE
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg, men jag hopps att ni orkar läsa och svara på mina frågor i slutet. Igår fick jag domen, utmattningssyndrom...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
16 161
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar