Måste jag chippa??

caradan

Trådstartare
Jag har ett reg vbl (har reg pappret) Jag har förstått att han måste ritas av men måste han chippas??
Eller vad är det jag behöver göra för att få pass?

Hej!

Orkar inte kolla, men har för mig att chiptvånget gäller hästar födda -03 och senare?

Rolle på Österlen

Finns inget allmänt chiptvång. Vissa rasföreningar har det men definitivt inte STC som fortsätter med frysmärkningen. Personligen anser jag att det hade varit vettigt att införa det i samband med passtvånget o jag pratade häromveckan med en "passmänniska" på Jordgubbsverket o hon tyckte samma men trodde att det kommer nog så småningom. Passet har ingen riktig trovärdighet utan en 99,9%-ig märkning.
PL

Helt rätt Peter, det är när man registrerar i SIF man måste chipmärka fr.o.m. -03.

Rolle på Österlen
som orkade kolla ändå ;)

Liknande trådar

Anläggning Har förstått att jag har mängder med Kanadensiskt gullris jag måste ta ner men vad gör man med skiten? Tar återvinningsstationen emot...
Svar
3
· Visningar
485
Senast: LadySara
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 106
Senast: Tualma
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 542
Senast: mars
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 322

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Ännu en kvinna
  • Motionscykel?

Hund, Katt, Andra Djur

• Avlivning älskade katt
  • Katt i påse