L
Lantlolla
Har tänkt på detta många gånger men nu har det verkligen satt sig.
Vad är skillnaden mellan medryttare och skötare?
Någon som vet ?!
Vad är skillnaden mellan medryttare och skötare?
Någon som vet ?!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
jag tror nog att det är man själv som sätter betydelse i orden. För mig är skötare och medryttare nästan samma sak fast en medryttare batalar för att ta hand om/rida hästen.
Nu förtiden är det väl inte så vanligt att vanliga hobbyryttare har en skötare som bara mockar och bortsar.
En medryttare betalar, hur mkt är beroende av hästens utbildningsnivå och vilka rättigheter medryttaren fått. Tex. när jag har medryttare har de nästan lika mycket att säga till om som jag som äger hästen bara det att de måste "kolla av" med mig om de vill ändra på något eller göra något speciellt som att tävla. En medryttare har också schemalagt när h*n ska vara i stallet och måste alltså koimma dit då medans skötaren bara behöver komma när de har lust. Brukar kräva att medryttare bet. halva stallhyran ca 400 kr något som jag tycker är rimligt när de faktiskt får göra det mesta bara de säger till/frågar mig först. Detta är då till en äldre grundutb. vbl kille som enbart hobbyrids och inte tävlas men som de gärna får rida lektion på förutsatt att de betalar lektionerna.
Håller med. Medryttare betalar och får ta mer ansvar, skötare betalar inte och har mindre ansvar.
Vänta nu, måste jag kolla av med min medryttare om jag ska tävla min egna häst? Uhh, ska aldrig skaffa medryttare.