Måste fråga...

Zara

Trådstartare
Måste man som junior kvala till 1.30?
Vet icke vart våran TR befinner sig..

Mycket tacksam för svar! :)

Sv: Måste fråga...

"Ekipage ska ha genomfört 3 grundomgångar 1.20 hoppning med högst 4 fel i varje för att få starta 1.30 hoppning. Ryttare som på detta sätt kvalat till 1.30 få starta annan häst med motsvarande kvalificering på samma höjd"

Så står de i TR iaf ;)

Tack :bow:

Men menar dom då att det är ryttaren som ska kvala till 1.30?
Asså att man bara behöver kvala med en häst en gång och sen kan man hoppa en annan häst dirket in i 1.30 om man vill?
Eller? :confused:

(Är kvar i ponnykvalificeringarna) :angel:

Vad jag tror så måste hästen också kvala, men jag vet inte säkert :crazy:

Aa, det är bara ryttaren som ska kvala, alltså när du hoppat 3 120 grundomgångar med minst 4 fel kan du hoppa 130 med vilken annan häst som helst, du behöver alltså inte kvala med den.. :)

Så här har jag lärt mej:crazy:

Om du nu har kvalat till 130 med högst 4 fel i varje start i grundomgångarna i 120 får du starta en annan häst som har kvalat till 130 med "sin" ryttare. Asså om du har kvalat med "din" häst innan det.
Men om den andra hästen inte har kvalat till 130 med en annan ryttare får du kvala den oxå.

Fattar du? :crazy: Hehe jag är helt värdelös på att förklara:D :angel:

Du måste själv kvala till 130 (genom 3 grundomg. i 120 med max 4 fel).

Sen om du ska rida någon annan häst måste DEN ha gjort samma kval (med annan ryttare eller med dig)

:)

"Ekipage ska ha genomfört 3 grundomgångar 1.20 hoppning med högst 4 fel i varje för att få starta 1.30 hoppning. Ryttare som på detta sätt kvalat till 1.30 få starta annan häst med motsvarande kvalificering på samma höjd"

Nuuuuu fattar jag! :rofl: :)

Jag som ryttare som aldrig har tävlat 1.30 på storhäst nångång måste kvala med min nya häst fast hon har hoppat det. Men om det hade vart så att jag oxå hade hoppat 1.30 fast på en annan storhäst så hade jag kunnat hoppa direkt in i en 1.30 på henne utan att behöva kvala.

har vi rätt ut det här nu? :D

Tror du endå missförståttet med annans häst;) Om den hästen kvvalat in med någon annan ryttare så får du rida den, men om den INTE kvalat med vare sig dig eller någon annan så måste DU kvala den! hoppas du förstod;)

För att göra det hela enkelt, både DU och HÄSTEN måste ha kvalat för att få rida 130.

Men DU behöver inte ha kvalat hästen du rider.

Du måste kvala genom 3 grundomg. i 120 med max 4 fel.

Hästen måste kvala genom 3 grundomg. i 120 med max 4 fel. MEN hästen behöver inte ha blivit kvalad med DIG som ryttare, utan vem som helst! ;)

snacka om rörigt de där kan bli när alla försökerförklara..:crazy:

men om ja har fattat de rätt så ska både HÄST och RYTTARE har kvalat för att få hoppa 1.30...

Jag har hört att det är bara för ryttaren, så att man ska veta att ryttaren är ngt förbered för 130.. alltså man rider 3 120 med minst fyra fel en gång i sitt liv, sen behöver man inte kvala någon mer gång oavsett om man har en annan häst.. men det flesta vill väl ändå känna sig säkra på 120 innan de startar 130?

Qyenn97 skrev:
Tror du endå missförståttet med annans häst;) Om den hästen kvvalat in med någon annan ryttare så får du rida den, men om den INTE kvalat med vare sig dig eller någon annan så måste DU kvala den! hoppas du förstod;)

Det var så jag menade ;)
kanske skrev lite knas innan :angel:

Nu snackar vi om juniorer här va? Men regeln om att hästen måste kvala gäller även för seniorer?

Detta har jag helt missat.. :crazy: Jag gick rakt in i 130 med min som inte var kvalad, åtminstone inte i Sverige.

Men nu måste jag fråga en liten sak till. :angel:

Räknas det att jag har hoppat 1.30 på ponny? Har ju hoppat svår ponnyhoppning. Eller är det så att man måste ha gjort det på storhäst?

Liknande trådar

Utrustning Jag har tänkt på att kanske använda sadelpadd, det är ingen måste för hästen. Han har inte ont i ryggen eller nått, men jag tänkte att...
Svar
9
· Visningar
517
Senast: Freazer
·
  • Artikel Artikel
Radannons Hej! Jag gör en undersökning av efterfrågan till att utveckla en grimma med GPS och aktivitetsspårning för att ha koll på sin häst när...
Svar
0
· Visningar
746
Senast: Mills
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
719
Senast: Whoever
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Som rubriken säger det måste vara fel på mig: Varför ska jag kämpa och slita både privat (stallet) och på jobbet. Jag sköter mitt, gör...
2
Svar
20
· Visningar
2 192

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Tips ang "spjälka" ben
  • DIY hästvård
  • Atletix