Äsch, nu blev det väl lite väl pessimistiskt här på slutet? Det kan ju precis lika gärna, och dessutom mer sannolikt, vara en helt vanlig snubbe som bara kanske inte har så mycket erfarenhet av känslor och dejting och att det därför blir lite extra allt när förväntningar börja bubbla. Det är inte alltid helt lätt det där med att ha realistiska förväntningar och vad man ska säga när och inte.
TS, jag tycker du ska träffa honom (på offentlig plats) och lära känna honom. Försök hålla lite på förväntningarna tills du vet mer om honom och bubblar det upp allt för mycket kärleksförklaringar från honom så kan du ju säga att "Hörru, det är fint att du känner så men vi kanske måste lära känna varandra först och främst". Skulle han ha en oärlig agenda så kommer du märka det ganska snabbt. Två varningens finger på vägen:
1. Han faller väldigt snabbt och blir irriterad/arg när du inte kan ses, har andra planer, pratar med manliga vänner, inte ger honom de kärleksförklaringar han vill ha osv. Kom ihåg att du är en fri kvinna och att relationen ska kännas lika bra för dig som den gör för honom. Känner du dig pressad eller trängd så är det ett extremt dåligt tecken.
2. Han fortsätter ge kärleksförklaringar över nätet men kommer med undanflykter när ni ska ses. Jag tycker du ska se till att träffas så fort ni får möjlighet, och skjuter han på det så är det sannolikt något lurt.
Önskar dig härlig dejting och hoppas att han är en bra kille! Gällande dejtingen så går det att jobba sig igenom ångesten, jag lovar
Ett tips är en dag i taget. Börjar man fundera på giftermål och barn kan man räkna med att ångesten kommer som ett brev på posten. Att se fram emot en härlig nästa dejt är mycket enklare (och roligare).