Måste bara fråga .

E

EvensPila

Har en liten fråga bara :angel: Undrar vad det finns för typer av islandshäst tävlingar. Har hört om distanslopp för islandshästar, avelsbedömningar, och i viss mån gångartstävlingar. Är det någon som har lust att berätta lite mera om de olika tävlingsgrenarna,
vad de innebär, vad man gör, bedömingen osv. ..?

Sv: Måste bara fråga .

I viss mån gångartstävlingar?! Det är nog bland det vanligaste i islandsvärlden :angel: Det är för det mesta detta man tävlar med islandshästar.

I viss mån gångartstävlingar?! Det är nog bland det vanligaste i islandsvärlden :angel: Det är för det mesta detta man tävlar med islandshästar.

Jojo det vet jag, men jag vet inte så mycket om hur det går till på själva tävlingen. :idea:

Jojo det vet jag, men jag vet inte så mycket om hur det går till på själva tävlingen. :idea:

Jaha okej :) Det var annat det. Man visar sin häst i dess olika gångarter. Man får välja vilka klasser man vill starta i och i vilka gångarter. Ibland är man flera på banan samtidigt och ibland ensam.

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 472
Senast: ildiko
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 340
Senast: Lady_S
·
Övr. Hund Varit fodervärd åt en hund i drygt 1.5 år. Nu skulle hon upp till uppfödaren och få valpar och då vi hamnat i diskussioner så vill han...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
8 414
Senast: Vicks
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 181
Senast: valy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix