Massor med vispgrädde men ingen fantasi

Whirlie

Trådstartare
Vad kan man göra med vispgrädde? Jag har "massor" av vispgrädde kvar sedan midsommar, som går ut i dag. Visst kan jag göra flygande Jakob till middag och glass med grädde till efterrätt. Men resten då? Bakverk? Mat jag kan frysa in? Tips på gräddiga recept mottages tacksamt! Jag är helt tom i bollen just nu.

Åh chokldmoussetårta låter smarrigt! Men då får vi bjuda in alla grannarna på fika! Ska kolla på det!

Egen glass låter ju toppen! Varför har jag inte tänkt på det tidigare? Om någon vecka kommer ju en massa glassglada barn hit också! Tack!

Om grädden går ut idag så har du minst 3 veckor (snarare 4) på dig innan den är otjänlig, det förutsätter att den står i kylen med åtdragen kork. I torsdags hade jag 5 veckor gammal grädde till pannkakssylten och den bet mig inte eller skrek när jag hällde den över sylten. :D

Jag sitter i samma sits som TS, och funderar mest på hur man lättast gör hemmagjord glass på all vispgrädde! Tack för länken @Piek !

Nån mer som sitter på nått idiotsäkert recept på hemmagjord glass på vispgrädde, inte för att det verkar vara så avancerat men jag behöver verkligen idiotsäkra recept för att inte förstöra det :D !!

Jag sitter i samma sits som TS, och funderar mest på hur man lättast gör hemmagjord glass på all vispgrädde! Tack för länken @Piek !

Nån mer som sitter på nått idiotsäkert recept på hemmagjord glass på vispgrädde, inte för att det verkar vara så avancerat men jag behöver verkligen idiotsäkra recept för att inte förstöra det :D !!
Sorebet, vispad grädde, valnötter, hjortron, hackad ananas samt lämplig sprit, typ Cointrot eller punsch. Frys in i vackra glas.

En av de bästa enklaste glassarna:
Vispa 5dl grädde
Blanda ner en burk sötad kondenserad mjölk
Lägg i valfri smaksättning (jordgubbar, lakritspulver etc)
Blanda i några halvt krossade maränger.
Frys in.

Blir en vacker glasstårta om man dessutom lägger hela bär i botten (toppen när den stjälps upp) av det kärl man fryser in i.

Liknande trådar

Mat Vi veckohandlade som vanligt i söndags men på grund av hela familjens magsjuka så har det ju inte blivit mycket mat som lagats...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 922
Senast: Sirap
·
Mat Hemma hos mig slängs det mer än vad som skulle behövas vilket är enormt störande. Vi har blivit bättre. Jag är av den devisen att mat...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 259
Senast: _Taggis_
·
Hästmänniskan Hej! Jag hyr ett hus där det står ett stall, stallet hyrs ut av hyresvärden och jag hjälper till med skötseln av hästarna mot lägre...
Svar
19
· Visningar
5 648
Senast: Glimra
·
Övr. Hund Hej alla Funderar på att skaffa någon aktiveringsleksak för min hund att ha med här på jobbet. Speciellt när hon får ryck och vill göra...
Svar
3
· Visningar
663
Senast: attheedge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Sabotage?