massor me bilder!!!!

Sv: massor me bilder!!!!

Här kommer två bilder på ovan nämnda fux Adeline ox.
Första är innan start på Billingeritten.

Innanstart.jpg

Den andra är när vi travar upp, efter målgång.

Elinupptrav.jpg

Vi genomförde 50 km CR på 4,47/ 10.4 km/ h.

//Linda

ÅHHH, jag som aldrig varit någon arab-fantast blev smått förälskad:love: , vilken skönhet!!!:bow: :bow:

HoppFantasten skrev:
jesus vilken stor sadel :eek:
Jo, om du bara är van vid "hoppsadlar" så lär en Sports Saddle vara enormt stor. Men låt mig säga så här; om en vanlig engelsk bomsadel känns som en köksstol så känns SS som en tv-fåtölj. Inte alls dumt när man sitter i sadeln x antal timmar.

Kanske det men jag tänker på hästen, den ser ut att ligga både långt fram och långt bak..

HoppFantasten skrev:
Kanske det men jag tänker på hästen, den ser ut att ligga både långt fram och långt bak..
SS är en bomlös sadel. Jag har själv en och längden fungerar. Man kan inte riktigt jämföra SS med traditionell engelsk bomsadel.
// Linda

Men om den är bomlös, spelar det då ingen roll om den ligger på bogbladen/på ländryggen? eller jag menar om tyngen inte hamnar där då?

Jag undrar av ren nyfikenhet nu alltså ;)

HoppFantasten skrev:
Men om den är bomlös, spelar det då ingen roll om den ligger på bogbladen/på ländryggen? eller jag menar om tyngen inte hamnar där då?

Jag undrar av ren nyfikenhet nu alltså ;)

Ja just så. Ingen ryttarvikt fram och bak. Fast personligen tycker jag att SS är lite väl lång.

Hälsning Maja

Här en bild på min framtida distanshäst (förhoppningsvis)...Har honom på prov i en månad just nu. Bilderna är från första dagen han var här (idag):

4968369.jpg

Zac i hagen

4968404.jpg

Första ridturen

aha, misstänkte det :)
Men det var ju bra!

mvh HF

Här är Amirah Blue som var den första hästen jag lånade och red lite distans på. En arab på blott 144 cm, helt sjövild och hur rolig som helst! E. Charkow - Espri.
mur1.jpg

Hon var rätt säker på att muren skulle hoppa upp och bita henne i hovarna om hon inte lyfte ordentligt på benen :)
mal.jpg

I mål på Karolinerritten -03

måste bara försöka lägga in en bild..om det nu funkar...
Kopiaavchicodecemer2005.jpg

nemen det gick ju..hihi
min lilla ponny chico..inget distansämne men ska ev ridas en cl av en liten tjej nu till sommaren!

Jaha, nu skall vi se om det blir någon bild...

Pict0637a.jpg

Detta är första ridturen under inridningen på egen hand utan longerlina. Åååh, så spännande det var! Och nervöst...:crazy:

Det funkade!!! :bump:
Ja just det, ni ville ha lite info om hästen också:

Han heter Moheed, född 1999 (ja just det, inriden vid 6 års ålder...lite sent), e: Ramses u: Melizza ue: Kulak ee: Fikri
Han är 1.54 hög och jag har haft honom i lite drygt ett år. I vår blir det premiär på distansbanorna, men enbart prova-på och clearround i snigelfart (förlåt alla funktionärer om vi rider på maxtid och ni tror att vi kommit vilse :D ) Annars blir det faktiskt mest de dagliga turerna hemma i skogen och en del dressyrträning + hoppning.

Åsså, lite spring i frihet! Det var ju kul att lägga in bilder - och LÄTT! :idea:

moheed7.jpg

Liknande trådar

Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 484
Samhälle Jag vill diskutera en sak som stör mig väldigt mycket och det är personer som ska lägga upp bilder på sina barn, men som ska maskera...
2
Svar
20
· Visningar
1 739
Övr. Katt På sorglig och förekommen anledning hänger jag just nu mycket i FB-grupper där man kan efterlysa försvunna katter, både den grupp som är...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
3 641
Senast: Capybara
·
Mat Kan inte va enda som sug på grytor nu till hösten? :d 🍂 Jag gör ofantligt lite grytor, typ bara Kalops. :rofl: Så känner behöver...
2
Svar
28
· Visningar
1 844
Senast: Linta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar