massor me bilder!!!!

linnsan

Trådstartare
vill nu ha MASSOR me bilder på er och era distans hästar!!!!
skriv gärna lite om dem....hur de e osså vidare.....:rofl: :bow:

Sv: massor me bilder!!!!

Eftersom jag nu nyligen har lärt mig hur man gör så måste jag ju göra som du säger.

Tar två hästar som jag ridit distans på.

Pazo - arab e.Pargos u.Alice ue.Koliber. Gick ca. 1000 distanskilometrar upp till 12 mil. Fick tyvärr ta bort honom 2002. En underbar liten kille på bara 145 cm över manken.
Pazocopy.jpg

Calil - arab/varmblod. e.Gimmick u.Etena Ers ue.Yellow Knife. Är nyförvärvad och har bara gått en femma på Sydnärke. 158 cm och en stor och studsig köttbulle. Gudomlig att hantera från marken och sedan säger jag inget om ridningen. Hoppas att det kommer att gå vägen.
MajaCalil.jpg

Har haft andra hästar mellan dem. Den som gått mest var ett arabsto e.Proceder som gick en åtta. Inget distansämne kom jag fram till.

Hälsning Maja

Senast ändrad av en moderator:

Snälla Maja - eller någon annan - kan du inte berätta för mig hur man lägger in bilder?! Jag är lite puckad, så jag har inte fattat det ännu...

Moheed skrev:
Snälla Maja - eller någon annan - kan du inte berätta för mig hur man lägger in bilder?! Jag är lite puckad, så jag har inte fattat det ännu...

Först behöver dina bilder finnas på nätet och då kan man skaffa sig ett konto här http://www.photobucket.com/

När den väl finns där så sätter man markören i inlägget där man vill ha bilden. Klickar sedan på bilden ovan i verktygsfältet, ser ur som pyramider. Då dyker det upp en ruta som vill ha en URL adress. Sedan kopierar man URL adressen som finns under den aktuella bilden i photobucket och lägger in den adressen på raden för URL adress. Det är inte så svårt. Jag hade tidigare inte fattat just det här med pyramiderna ovan. Om man bara lägger in URL adressen så får man bara en länk till bilden i photobucket.

Nu skall vi väl få se på massor av bilder. :bump:

Hälsning Maja

Tack tack! :bow: Här skall experimenteras!

Nu ska vi se....
Jag försöker, om det fungerar så kommer en bild på min lilla arabfröken som ska föla om 3 månader. I magen ligger ett litet syskon till Maja´s Calil. ( E: Gimmick ox) "Ella" på bilden är född 2002 & e Majestic Prince ox.

E3.jpg

En till...

E4.jpg

Fungerar nu detta, så kan det komma masssssor med bilder, som ligger i datorn & väntar på att bli synade.... /// Linda

Jaaaaa, det gick.. Nu lär ni få bilder överallt.....

Här är från dagens lilla skrittur, med mitt blivande avelssto. Adeline ox f 1995 e Pankin ( Partero- Esmira/ Bassora) u Adelaide ( Rhaman- Blue Amber/ Bilbao).

Elin1.jpg

Här kramas vi.....

Elin2.jpg

// Linda

En fråga. Får man lägga ut bilder på " vem som helst", om det är jag som fotograferat? Jag har många bilder från tävlingar genom åren, där jag hinkat. Men då är dom ju ju inte på mig.....:) :confused:

DSC00557_mini.jpg

Det här är prisutdelningen på Tjustrittens 50T 2005.

Arabis, ja du får publicera bilder på "vem som helst" som tex deltar i ett offentligt sammanhang såsom en tävling. Jmf tidningens bilder av tjejmilen, vasaloppet osv.

Kristall polsk arab. e:Karnawal u: Kamianna ue: Milagro. uppfödd av Bengt-Åke Öhgren. född 1998, gått upp tom 120 km.

PICT2150.jpg

Men, men ... vilka hästar ser vi på bilderna. Hur mycket har de gått och stam. Till Arabis och Cleese. Det är ju roligare att få veta något om hästarna man ser. Det finns ju en hel del klubbars hemsidor med bara distansbilder som man kan sitta och drömma sig iväg till tävlingssäsongen över. Har ni inte hittat bilderna på vår hemsida så varsågod.

www.nerikesdistansryttare.org

Hälsning Maja

Senast ändrad av en moderator:

På prisutdelningsbilden är det från vänster Goldie med Malin Lindfors, Hakuna Matata med Lena Sandberg , Bouquet med Monika Eicker och Yosemite med Erica Kjellén.

På Göingerittens första bild är det nr 20 Gunnar Wetterbro med Alex Arden och nr 24 Linda Thell med Czin Cin.

På andra bilden från Göingeritten ser jag inte nummerna på två av ryttarna - kanske någon annan som känner igen sig? I mitten är det Bouquet med mig igen. :banana:

Mer info om hästarna på mina bilder kommer här.

"Tjockisen" är Miss Tharantella ox, född 25/ 3- 2002. E Majestic Prince ( Prince Egypt- Nabilah / Ramses) " Prince" har gått flera 120 km. I år har även hans första avkomma visat sig ute, Princess Millenia som gått 4 st CR. " Ella" är u Thalitha ( Larousse- Mallinor/ Mustapha). Thalitha gick under sin tid 4 st 50 km. " Ella" är grundriden i skritt & trav sommaren/ hösten som var. Är nu avställd pga dräktighet/ föl. Kommer att bli till salu efter fölets avvänjning då hon blir för liten för mig.

Fuxen Adeline ox född 9/ 5- 1995 e Pankin ( Partero- Esmira/ Bassora) Pankin gick själv upp till 120 km, & har lämnat bl a Wielki Pan, som visat sig på distansbanorna. Farfar Partero var en mkt framgångsrik arabgaloppör e Espartero u Djamiljah. " Elin" är u Adelaide ( Rhaman- Blue Amber / Bilbao). Har i år genomfört 2 st 50 km.
Hon är en toppenhäst på alla sätt & vis, men har tyvärr ett par skador pga yttre våld, som gör att hon inte klarar påfrestningarna som det innebär att vara tävlingshäst.
Hon har fått bevisat att hon har ett underbart psyke. Kommer att betäckas till våren.

Senast ändrad:

Ja, titta där kom Cz o jag med! Vi kom ju försent till starten på Göinge för att jag körde fel men det tog vi igen på banan.....
LindaTC1.jpg

Simlångsritten innan start. Bilden är tagen av Linda Åberg dvs Arabis.
Czin Cin är en arabvalack född 1991 e:Bomarc u:Czha Cha ue:Alabaster. Han har nu genomfört 9 st 80 km. Kanske det borde vara dags att testa någon längre :angel:
// Linda

gotland20041.jpg

Här är min ena kuse Dandher. Arab f-98 e. Daneczko u. Napodska.
Stor och halvkorkad, (eller om han egentligen är smart:confused: ) men med en väldig personlighet.
Bilden är från Tingstäderitten -05, där vi lyckades vinna 5-milen.
Hästen i fråga är tränad i fem år för att bli distanshäst, men har hela tiden råkat ut för massa småtjafs, som gjort att han inte kunnat tävla som jag velat. Träningen har dock gått som på räls...
Denna ritten var en sista koll på om han skulle vara värd att satsa på, och jag tror han får chansen ett år till.

Senast ändrad:

Och när jag har ångan uppe fortsätter jag med reservhästen William.
Arab f -00 e. Lill Sham ue. Etman uue. Eldorado.
Gått tre CR i år med sin ryttare Galadriel. På bilden värmer de upp för en centimeterhoppning. Tror han gick 60 + 70?
william.jpg

Har du gått och lärt dig lägga in bilder!? Jag tror jag dör.
Synd att William aldrig lyckas fastna på bild i språnget, detta var nog det närmaste vi har kommit:
(70 cm, kan det vara andra, tredje gången han hoppar?)
willeviby.jpg

Liknande trådar

Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 484
Samhälle Jag vill diskutera en sak som stör mig väldigt mycket och det är personer som ska lägga upp bilder på sina barn, men som ska maskera...
2
Svar
20
· Visningar
1 739
Övr. Katt På sorglig och förekommen anledning hänger jag just nu mycket i FB-grupper där man kan efterlysa försvunna katter, både den grupp som är...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
3 641
Senast: Capybara
·
Mat Kan inte va enda som sug på grytor nu till hösten? :d 🍂 Jag gör ofantligt lite grytor, typ bara Kalops. :rofl: Så känner behöver...
2
Svar
28
· Visningar
1 844
Senast: Linta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar