Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är ingen veterinär som har sagt att han är sned men han är otroligt sned att rida.
Fast att hästen är "sned att rida" kan du väl inte på allvar ha som belägg till att hästen måste vara sned i kroppen! Det kan handla om allt annat än det (dessutom får du jättegärna förklara vad du menar med "sned")
Ta hästen till kliniken för en genomgång INNAN du anlitar kiropraktor/equiteapeut/osv. En seriös kiropraktor eller liknande skulle aldrig ta sig an en häst "där något inte står rätt till" om inte hästen har blivit undersökt av en veterinär innan.
Men snælla!
Alla ær vi lite sneda i kroppen mer eller mindre både mænniskor och hæstar.
En kiropraktor kan hjælpa en att førebygga snedhet.
Jag kontrollerar både min egen rygg och min hæsts rygg en gång i året hos en koropraktor av ren rutinsak, inte skulle jag gå till en lækare eller veterinær och be om det.
Att undersöka i förebyggande syfte är en sak, för TS handlar det inte om att förebygga eftersom TS häst redan har ett problem måste man gå till botten varför det finns där. Att kolla med en annan ryttare är bra, att kolla utrustning är också bra men att som nästa anhalt ta ut kiropraktor är inte bra utan här är istället ett besök på klinik mer på sin plats.
TS häst är sned, den kan alltså ha gått en längre tid och avlastat ett problem som ingen har sett. När hästen avlastar så är ledproblem ett vanligt fenomen som bör tas om hand och åtgärdas, och skulle det nu inte framkomma något under veterinärbesöket eller blir åtgärdat så är det ju sedan fritt fram att anlita en kiropraktor. Men en seriös kiropraktor ska inte ta sig an hästar med denna problematik med mindre än att de först är genomgångna av veterinär.
Jo men alla ær vi mer eller mindre sneda i kroppen och inte springer vi till lækare pga det.
Men för din egen del får du ta ansvar själv, när det gäller hästen eller djur i allmänhet så ska den först undersökas av en veterinär innan alternativa åtgärder sätts in.
Så då ska alla hæstægare kontakta en veterinær eftersom alla hæstar ær mer eller mindre sneda?
De flesta hæstar har ju blivit kollade av veterinær nån gång i sitt liv redan.
Eller ska man ha en veterinær infør varenda kiropraktorbesøk att se på hæsten innan?
Så då ska alla hæstægare kontakta en veterinær eftersom alla hæstar ær mer eller mindre sneda?
De flesta hæstar har ju blivit kollade av veterinær nån gång i sitt liv redan.
Eller ska man ha en veterinær infør varenda kiropraktorbesøk att se på hæsten innan?