Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är inte du som gjort något dumt, det är sidorna som har blivit hackade. Så länge du faktiskt har olika lösenord är det bara att byta på de som har blivit hackade, och låta det vara sedan.
Emellertid kan den som går in på dina konton även ändra lösenord och mailadressen som är kopplad till det kontot. In och kolla gör kanske inget, men bli av med hela kontot är kanske inte så kul? (speciellt inte om det är ett forum och folk går in och skriver saker i ditt namn).Har inte nåt att dölja så vill dom ha mina så vassego.
Jag har även min profilbild på min hackade mail.Emellertid kan den som går in på dina konton även ändra lösenord och mailadressen som är kopplad till det kontot. In och kolla gör kanske inget, men bli av med hela kontot är kanske inte så kul? (speciellt inte om det är ett forum och folk går in och skriver saker i ditt namn).
Inget av mina konton fanns med. Men jag byter lösenord en gång i månaden på alla ställen som är viktiga.
Hur tusan håller man ordning på alla nya lösenord och koder? Jag har nog inte lika många som många andra men tycker ändå det är mycket: Privat mail. Jobbdator. Id-kort jobb. Larmkod jobb. Kod till jobbtelefonsvarare × 3. Kod till mitt visa. Kod till sambons visa. Bank-id. Spotify. Storytel. Travsport. Sen hålla på att byta ofta och inte ha samma . Och inte skriva ner dem. Inte lätt.
Svaret är enkelt: det gör man INTE!Hur tusan håller man ordning på alla nya lösenord och koder?
Jädrar vilken disciplin det enda jag lyckas byta relativt ofta är Apple id eftersom jag aldrig minns det och måste återställa eländet för jämnan...
Paranoid
Då måste man vara 100% säker på att inte lösenordshanterarna samlar ihop lösenorden och skickar dom vidare i en liten krypterad fil till nån obskyr server och hur vet man det? Just det, det vet man inte.Jag använder mig av en lösenordshanterare. Det finns exempelvis LastPass, KeePassX, Dashlane, ...
Paranoian kring att hela datorn är hackad gnager däremot ibland.
Jag fattar inte riktigt, är det min mail dom har kommit åt eller är det konton på sidor där jag använt min mail?