Massor av konton hackade och lösenorden finns ute

Min gamla e-post lösen har läckt. Försökte logga in för nån månad sen men misslyckades. Tror att nån måste ha bytt lösenord O_o:nailbiting:

Mina var inte hackade. Inte ens min "slaskmail" med superenkelt lösen som jag aldrig ändrat på säkert 15 år och som är den mail jag ger ut när man måste ange en e-post.
Måste vara en otroligt ointressant person. :D

Såg det där tidigare idag. En av alla mina mailar var hackade så bytte lösen på den.

Samtliga av mina 3 eposter har läckt! :nailbiting:
Men ändå har jag helt olika lösenord på alla siter jag är med på. Inte något lösenord är det andra likt. Hur är det möjligt?! :arghh:

Testade min mailadress och fick fram att mitt konto på ett community hackats. Trodde jag var borttagen därifrån för länge sedan. Ingen fara för min del.

Testade någon gammal hotmailadress. Den var visst hackad, men använder inte den längre då jag inte kommit åt den på över 5 år. Så den kan dom väl få använda om dom vill

mitt Dropbox-konto var med på listan.
Som tur är har jag unika lösenord på de flesta ställen, så jag behövde bara ändra på Dropbox och inga andra ställen.

Skickat meddelande till Microsoft. Mitt könummer hos supporten är: 1363822205. Eh... undrar hur länge det här kan ta. .

Jag använder inte kontot men hade en provat mapp med foton och uppgifter som kan leda till mig så vill gärna ha bort det.

Min slaskmail som jag typ aldirg använder numera hade läkt eftersom en site jag inte ens visste existerade, än mindre att jag hade ett konto på var hackad. Således är det enligt infon jag fick inte själva mailen som är hackad utan kontot på den siten och ptja, who cares?

Nope, inga av dom. Varken mina två privata eller jobbmailen.

Samtliga av mina 3 eposter har läckt! :nailbiting:
Men ändå har jag helt olika lösenord på alla siter jag är med på. Inte något lösenord är det andra likt. Hur är det möjligt?! :arghh:
Det är inte du som gjort något dumt, det är sidorna som har blivit hackade. Så länge du faktiskt har olika lösenord är det bara att byta på de som har blivit hackade, och låta det vara sedan.

Jag hade också 2 "konton" som va hackade...
Lastfm.se (radiostations sida)
Anstalten.nu ???? Mej veterligen har jag aldrig använt den communityn... Men fattar inte heller varför min emailadress va reggad på den..

Bytte lösen på Lastfm men hittar inget ang anstalten som å andra sidan inte verkar vart aktiv sen 2008 (?)

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras Hej alla, förlåt för ännu en rastipstråd! Hoppas det finns någon där ute som orkar läsa :) Jag känner att det börjar bli dags för mig...
2
Svar
22
· Visningar
6 197
Senast: LaMagia
·
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 531
Senast: Ramona
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 142
Senast: cirkus
·
Relationer Anonymt nick, om någon vet vem jag är så säg ingenting. Nu tror jag inte att någon känner mig då jag varit rätt anonym här tidigare...
2
Svar
25
· Visningar
7 224

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka