Massor av hår.. suck..

attempt

Trådstartare
Våran schäferhane lämnar spår efter sig kan man lugnt konstantera.. det ligger stora högar av hår överallt! :eek: Det klistrar sig fast i hela huset.

Så, jag är ute efter en effektiv, bra borste som kan hjälpa till att borsta av lite av detta hår från vovven innan det hamnar på golvet.
Vet ni någon som ni kan rekkomendera?
Gärna gräppvänlig, och som tar mycket hår.

Sv: Massor av hår.. suck..

www.cld.com säljs en borste som är helt enormt bra.
Kolla in filmen själv.. den är verkligen så bra o passar alla raser o alla pälsar, även min korthåriga dsg. Bästa jag någonsin provat, bättre än en karda. :love:

Jag fick tips av en schäfer uppfödare,att först bada hunden sen när hunden är nästan torr så ska man borsta den.Det funkar jätte bra.

Jag vet en gör eftektiv typ kamm FURminator heter den.
www.stocksten.se
Här finns det att beställa. Ganska dyr , men eftektiv.
Det finns till häst o katt
Du kan gogla på FURminator så hittar du fler ställen att handla på.

Visst är de härligt med hår=)
Jag brukar bada mina hundar i Balsam under fällning perioden de gör att de lössa håren lösses upp ner och kryper ut pälsen efter de tar jag en karda
mobil-doggs-004_14860920_thumb.jpg
med lite längre strå och drar över hunden även en kam
mobil-doggs-008_14861040_thumb.jpg
går bra.
mobil-doggs-035_14861132.jpg
päls från en halv Husky ;)

Jag använder en sk schäferkarda.
10-0028%20stor.jpg

Perfekt då den tar underullen som man vill åt. Sen för de grövre hårstråna anväder jag en vanlig borste. Och detta gör jag 3 ggr i veckan. Så istället för att dammsuga varje dag så dammsuger jag nu var tredje:)

Ett bad gör susen!
Kör runt ordentligt nere i huden med fingrarna när du har schampot i, det lösgör en hel del. Ta sedan balsam i, och medan det verkar kan du ta en tät kam och dra den lite vinklad genom pälsen (sätt ner kammen först så den står 90*, sen lägger du den platt med tänderna i pälsens växtriktning)
På så sätt får du ut en hel del, men måste tillägga att det kan vara smart att ha en extra avloppssil som fångar upp pälsen.
Föntorkar du hunden lossnar ytterligare päls, och sen kan du avsluta med "krattan" Hanko visar på bild.

Det blir en hel del att städa efteråt i badrummet, men minskar städningen i övrigt under fäll perioden.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har en katt med extremt problematisk päls. Hon är korthårig, men med sjuka mängder ulligt underhår och hon fäller minst 8 av 12...
Svar
16
· Visningar
1 209
Senast: Hoarfrost
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 838
Senast: Calmiche
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Utanför mitt hus så vistas regelbundet en kattuggla. Och ingen som har en egen kattuggla behöver nånsin en väckarklocka! 😄 (Det enda...
Svar
0
· Visningar
1 081
Senast: cassiopeja
·
Hundavel & Ras Som rubriken lyder, vad har ni för ras med er i stallet och på ridturer? Nästa hund SKA jag köpa från valp, där jag får vara med från...
2 3
Svar
56
· Visningar
8 480
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Hönstråden II