Mässan GBG

E

Eddie677

Vad tyckte ni om Mässan på Gbg Horseshow? Vad det mycket utbud av försäljare för westernutrustning och övriga westernrelaterade etc. Var det mycket westernfolk o kollade runt? Köpte ni några kuliga grejer?
Nyfiken då jag inte själv kunde åka :(
Berätta allt skoj! :)

Sv: Mässan GBG

Utbudet var ju tunt som väntat, är dock glad att de som kom var där :laugh:

Jag shoppade lite iaf;
Tyvärr bara mobilbilder.

Huvudlaget + curb från Westernhorsemen, bettet från Highridge

Spurstraps från Highridge

Sen köpte jag ett HW Rambo täcke samt ett HW Amigo föltäcke.

Och det bästa av allt, ny transport med plats för mina westernsadlar!!:bump::banana:

Jag tyckte det var väldigt dåligt utbud på allt utom schabrak och grimmor om jag ska vara ärlig :(

Bara ridsportbutiker som sålde samma prylar kändes det som. Varken sadlar, selar, western, AR, foder osv, vilket kändes trist. Trodde det skulle vara lite fler tillverkare på plats.

Jag köpte iaf en fin engelsk oljerock/vaxad rock och en matchande hatt till, samt jättesköna australiensiska boots. Jättenöjd med det iaf men annars tyckte jag inte det var ngt att ha men roligt ändå förstås att gå runt men nästa år så hoppar jag över känner jag.

Även vi tyckte att det har blivit litet väl enkelriktat utbud på det stora hela, många utställare som säljer ungefär - eller exakt - samma saker. Gissar att utställarna känner sig tvingade att satsa på volym och säkra kort, för det är nog ändå ett kännbart ekonomiskt åtagande att ställa ut.
Några westernrelaterade utställare gladde oss trots allt, och en o annan utställare med intressanta specialprodukter. Exempelvis det svenskuppfunna och -tillverkade snabbskärverktyget för grimmor, grimskaft och annat (ursprungligen för akutsjukvård). :bow:
En annan, lika väntad som ovetenskapligt uppskattad, notering gäller könsfördelningen. Mitt intryck var att uppåt 95 av 100 närvarande var flickor/kvinnor, 2 var medsläpade fäder eller pojkvänner/makar, 2 var manliga utställare och 1 (högt räknat) av hundra var hästintresserad man. :grin:
Paddockprogrammet tycker jag är en rolig och intressant bit, åtminstone stundtals. Alla kan ju inte vara intresserade av allt. Men för att behålla publikens, åtminstone mitt, intresse och fokus längre än några minuter krävs presentatörer med utstrålning och genomarbetade manus. Några hade mer av det, andra mindre.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
952
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 706
Senast: Snurrfian
·
Ridning Kände mig väldigt träffad av den här artikeln: https://www.hippson.se/blogs/mariayttermyr/crossover.htm Finns det fler...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
8 432
Senast: skiesabove
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 589
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar