Maskinhall/ridhus

Sv: Maskinhall/ridhus

Förr var det så att maskinhallar har lägre säkerhetsklass än ridhus där det ska vistas människor = billigare. Hur går det med försäkring om den rasar med folk i? Några saker att ta reda på, vet ej hur det är idag. Hörde även snack förr om att rida själv i gick bra men inte organiserad träning. Vet ej om det stämmer.

Sv: Maskinhall/ridhus

Varför skulle inte en maskinhall vara godkänd som ridhus? Det man måste göra om man ska använda maskinhallen till annat än vad som var tänkt från början är att anmäla om ändrad användning. Sedan är det olika regler från kommun till kommun gällande om du behöver bygglov eller inte för ridhus. Ändrar man användning utan att anmäla det till kommunen så kan det bli svartbygge.

Liknande trådar

Anläggning Jag ska flytta o söker därmed nytt stall till min häst. Har två som jag velar mellan. Båda är lösdrift, lika långt att köra o nästan...
2
Svar
37
· Visningar
2 257
Senast: sorbifolia
·
Anläggning Hej har suttit ett bra tag och försökt hitta informationen om Arrende av mark. Min granne arranderar min mark, denne har satt upp...
Svar
11
· Visningar
1 445
Anläggning Kan man ploga eller harva en hästhage om den blir för hårt trampad eller måste hästarna isåfall gå i annan hage en tid?
2
Svar
27
· Visningar
1 937
Senast: fejko
·
  • Låst
Hästmänniskan Vad köper man för häst nuförtiden om man vill ha en häst som går bra i terräng? Tycker dom flesta hästar är så tävlingsavlade och gör...
16 17 18
Svar
348
· Visningar
15 987
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar