maskangrepp!!!

Mammadutt

Trådstartare
:eek: :eek: :eek:
avmaskade valpen några dagar efter vi fick hem honom, i början av okt alltså. Men idag fick jag en chock, det sprutade ut maskar ur röven på honom... levande... äckliga långa vita (spolmaskar?) :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: behöver jag säga något mer än att jag mår illa :crazy: :crazy: :crazy:

sambon for och köpte banminth på apoteket som en kanonkula jag tänkte att det måste vara fel på axiluren jag gav, den verkar ju inte ha funkat!

Nu skiter han bajs blandat med mask men i morse var det stora maskbomber som kom ut... fy f-n.... jag har spytt, kommer aldrig mer äta spagetti eller nudlar.

Uhhh ska man göra nått mer än avmaska, vad tros? uhhh... kör nästa dos om 2 veckor...

/Johanna med mask-Riddick 15 veckor.

Sv: maskangrepp!!!

Han är inte avmaskad på rätt veckor, det är därför som äggen har hunnit utvecklas till maskar! Jag tror inte att jag brukar avmaska direkt jag fått hem valpen (beror iofs på hur många veckor som han var då?) Tror att det är var 3:e vecka som avmaskning ska ske, eller nått sånt, läser alltid i mina papper och lägger det aldrig på minnet. Orutinerat av uppfödaren att inte vara mer noggran eftersom att tiken uppenbarligen lämnar spolmask :)

vi fick hem han vid 12 veckor då var det dags för avmaskning så vi gjorde det direkt, som jag uppfattade det skulle han vara regelbundet avmaskad upp till 10onde vecka, man gör det varannan vecka. Men huh... måste ju fått i sig för liten dos eller nått för hon hade då inte koll på hans vikt :(

åh fy fan. samma sak hände min valp i somras. var verkligen de vidrigaste jag vart med om. då kräktes han med. o jag. en avmaskning då räckte. sen vart jag nojig över om jag borde avmaskas hahahaha. men hur är vovven din i magen nu? lös?

han har inte skitit sedan i förmiddags. han är pigg å galen som vanligt. god aptit (fast det beror kanske på äckelmaskarna), han borde skita snart, men jag längtar inte. fy fan så äckligt. å jag har också spytt idag... inte då det skedde utan senare då jag tänkte på det. :eek:

Stor chans att han bajsar mer döda maskar *urk*

Ja varannan vecka kanske det är. För liten dos låter då kanske rimligt. Båda mina hundar är födda med spolmask. En är korrekt avmaskad och från henne har det aldrig kommit något. Men jag avmaskar henne alltd efter löp ;) *urk* Vill inte chansa på nått...

alla hundar föds väl med spolmask, har jag då hört?
Uhh hoppas dom kommer utomhus sånna fall och inte på hallgolvet som tidigare. fy bubblan!

Nej alla föds inte med det! Vi har aldrig haft det på 8 Labradorkullar (nej inte jag, men min uppfödare ;)) Det vet vi eftersom att de varit avmaskade först i vecka 3 utan att bajsa mask!!

Så första tiken (kom från stooor kennel) som lämnade spolmask var samma chockartade upplevelse som för dig. Fast på 8 valpar *kräksmily*

yeaaaaak... 8 st som det väller ut maskar ur.... huvva ligen..... jag klappar gärna ormar, pussar på spindlar men min maskfobi är hemsk... huvva..... jag har inte kunnat äta på hela dagen. ser maskar över allt och grinade som en 2 åring så sambon gick ut och rastade hela kvällen nu :angel: torka skit från golvet, stanken av det är INGEt motför upplevelsen morse... uhhhh.... hoppas jag slipper se några fler.... fast nu lär det väl välla ut döda små äckeläckel ett tag framöver.... behöver jag säga att jag INTE tar upp det då jag går ute.... :eek: uhhh

Liknande trådar

Hästvård Avmaskning är i första hand för att skydda markerna. Alla avmaskningsmedel är receptbelagda. För att få ut recept måste veterinären...
79 80 81
Svar
1 609
· Visningar
164 377
Senast: Cattis_E
·
  • Låst
Hästvård Avmaskning är i första hand för att skydda markerna. Alla avmaskningsmedel är receptbelagda. För att få ut recept behöver du visa att du...
99 100 101
Svar
2 016
· Visningar
259 696
Senast: sassiball
·
Övr. Hund Mammas lilla valp blir INTE av med masken! (Spolmask trodde vi först.) Hon är nu fem månader gammal, mamma har haft den sedan den var...
Svar
18
· Visningar
3 390
Övr. Hund Kom igen och dela med er! Det kan ju knappast vara bara jag som har en kanske lite FÖR ouppfostrad hund som allt som oftast försätter...
5 6 7
Svar
128
· Visningar
19 208

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka