Sv: Ouppfostrade hundar - pinsamma situationer
kl
Vart ska jag börja....
Jag blev fodervärd åt en tio år gammal hane som 17-åring, bodde på ett internat. Hände en hel del grejer, han fick b.la. smeknamnet "monstret" fort bland de stora tuffa killarna. Men han utnyttjade egentligen bara att de var rädda för honom och hade väldigt lattjo åt att skälla ut dem.
Jag hade en rumskompis på den tiden och både hon och hunden var bolltokiga så det bästa hon visste var att kicka iväg en boll så långt hon kunde och skratta när jag släpades efter hunden.
Men det pinsammaste var att hon fick flytta ut efter hon blev dammallergiker av att bo med oss
Jag vet inte hur den hunden lyckades, men han släpade in kilo vis med sand varje dag och vi dammsög ändå två gånger dag.
Men när den hunden gick bort skaffade jag en tik på 8-månader och där finns det ganska många historier
Redan efter en månad så tog hon sig in till rumsgrannens rum och satte i sig en hel förpackning pannkaksmix! Det värsta är att bara ett litet tag senare så upprepade hon bravaden.
De två sakerna som tar priset hände däremot inte förens hon var 2 och 3 år och jag hade träffat sambon.
När förhållandet fortfarande var väldigt nytt och jag var hos honom för högst tredje gången så vaknade vi på morgonen och såg att den äkta persiska mattan i vardagsrummet hade en stor blöt kissefläck. Jag envisades med att det INTE var min hund som hade gjort det, utan att det antagligen var hans yngre som var boven. Men när vi tog ut dem så var det första hans hund gjorde var att kissa under tiden min glatt väntade på att vi skulle gå vidare
Fick tvätta den där mattan för hand... Men tur nog höll förhållandet
Sen den saken som mer står ut bland alla pinsamheter hände när jag var gravid i vecka 15-20 någon gång, inte tillräckligt för att ha blivit tjock men tillräckligt för att min kondis hade helt försvunnit.
Jag hade alltid damen lös och stövaren i flexikoppel på promenaderna och den här gången så valde vi att gå på stubbåkern bredvid huset.
Damen springer runt som vanlig och kör en längre lov i full fart vilket hon brukar göra, men plötsligt ser jag att hon viker av och springer rätt mot vägen istället. DÅ ser jag att det går en annan hund på vägen och fullt skrikandes efter hunden springer jag efter i ungefär 0.5 km/h.
När jag väl kommer fram så springer hon i en halvcirkel runt människan och hunden fullt skällandes och skiter högaktningsfullt i mina kommandon. Samtidigt så har ju självklart stövaren taggat till ordentligt och skäller han med och att försöka få tag i damen utan att låta honom komma fram till den andra hunden tar minst fem minuter. Tillslut får jag tag på henne och ber om ursäkt ungefär tusen gånger och ger ett strängt fot kommando och så går vi hem. Det värsta är väl egentligen också att jag kvällen innan nästan kört på den här personen
Min dvärgschnauzer har hittills bara försökt pissa på samma person som fick sin pannkaksmix uppäten, två gånger på samma dag! Tur nog har damen härdat mig ordentligt och det kändes inte för farligt.