Ouppfostrade hundar - pinsamma situationer

Sv: Ouppfostrade hundar - pinsamma situationer

Mina hundar har inte gjort ngt sådär superpinsamt men min kompis avlidna hund har däremot.

Back in the days när hon åkte buss till skolan så hade hon bråttom till bussen, sa åt sin mamma att hålla koll på hunden som annars kunde springa efter. Hon skyndar sig över grinden, över vägen och ner till bussen som bra nog inte hunnit åka. På bussen slår ner rumpan och kände nog sådär att ahhh jag hann!
Rätt vad det är ser hon något vitt som kommer på bussen, nog fan är det hennes hund som springer och nosar och kollar efter matte på bussen. Hunden blev såklart skitglad när hon fick se matte och matte fick vackert ta hunden i halsbandet, ursäkta sig och gå hem med hunden och ta nästa buss :D

kl

Vart ska jag börja....

Jag blev fodervärd åt en tio år gammal hane som 17-åring, bodde på ett internat. Hände en hel del grejer, han fick b.la. smeknamnet "monstret" fort bland de stora tuffa killarna. Men han utnyttjade egentligen bara att de var rädda för honom och hade väldigt lattjo åt att skälla ut dem.
Jag hade en rumskompis på den tiden och både hon och hunden var bolltokiga så det bästa hon visste var att kicka iväg en boll så långt hon kunde och skratta när jag släpades efter hunden.
Men det pinsammaste var att hon fick flytta ut efter hon blev dammallergiker av att bo med oss:o Jag vet inte hur den hunden lyckades, men han släpade in kilo vis med sand varje dag och vi dammsög ändå två gånger dag.

Men när den hunden gick bort skaffade jag en tik på 8-månader och där finns det ganska många historier:grin:
Redan efter en månad så tog hon sig in till rumsgrannens rum och satte i sig en hel förpackning pannkaksmix! Det värsta är att bara ett litet tag senare så upprepade hon bravaden.

De två sakerna som tar priset hände däremot inte förens hon var 2 och 3 år och jag hade träffat sambon.
När förhållandet fortfarande var väldigt nytt och jag var hos honom för högst tredje gången så vaknade vi på morgonen och såg att den äkta persiska mattan i vardagsrummet hade en stor blöt kissefläck. Jag envisades med att det INTE var min hund som hade gjort det, utan att det antagligen var hans yngre som var boven. Men när vi tog ut dem så var det första hans hund gjorde var att kissa under tiden min glatt väntade på att vi skulle gå vidare:crazy:
Fick tvätta den där mattan för hand... Men tur nog höll förhållandet:D

Sen den saken som mer står ut bland alla pinsamheter hände när jag var gravid i vecka 15-20 någon gång, inte tillräckligt för att ha blivit tjock men tillräckligt för att min kondis hade helt försvunnit.
Jag hade alltid damen lös och stövaren i flexikoppel på promenaderna och den här gången så valde vi att gå på stubbåkern bredvid huset.
Damen springer runt som vanlig och kör en längre lov i full fart vilket hon brukar göra, men plötsligt ser jag att hon viker av och springer rätt mot vägen istället. DÅ ser jag att det går en annan hund på vägen och fullt skrikandes efter hunden springer jag efter i ungefär 0.5 km/h.
När jag väl kommer fram så springer hon i en halvcirkel runt människan och hunden fullt skällandes och skiter högaktningsfullt i mina kommandon. Samtidigt så har ju självklart stövaren taggat till ordentligt och skäller han med och att försöka få tag i damen utan att låta honom komma fram till den andra hunden tar minst fem minuter. Tillslut får jag tag på henne och ber om ursäkt ungefär tusen gånger och ger ett strängt fot kommando och så går vi hem. Det värsta är väl egentligen också att jag kvällen innan nästan kört på den här personen:o

Min dvärgschnauzer har hittills bara försökt pissa på samma person som fick sin pannkaksmix uppäten, två gånger på samma dag! Tur nog har damen härdat mig ordentligt och det kändes inte för farligt.

Samma hund stötte en gång upp minst 500 gräsänder på en gång från stranden utmed Stångån, under den vanliga kvällsrundan. Hon gjorde ett svep utefter strandlinjen, reste alla fåglarna på en sträcka av ca 200 m, och återvände sedan i samma fart till husse. Jag har sällan sett en så lycklig hund - ögonen verkligen lyste av triumf. Husse var mindre road, särskilt som det fanns flera vittnen till bravaden.

Det påminner mig lite om den här videon. http://www.youtube.com/watch?v=3GRSbr0EYYU

för de som inte varit så mycket i London kan det vara intressant att veta att hjortarna i Richmond park är heliga, att köra på en sån anses nog snäppet värre än att köra på ett barn.

jag och min hund passar ju perfekt in här!
Han är en väldigt lydig herre när han själv vill..

Vi var ute på gården och tränade lite lydnad med lös hund, godiset tog slut så jag bad honom sitta och vänta medan jag hämtade nytt. När jag kom tillbaka var hunden borta, jag var borta i ca 20 sek max. Jag bor granne med ett stort travstall som har rundbana precis nedanför vårat hus, vart ser jag hunden? Jo där nere med alla sulkys och hästar. Jag fick allt vackert gå dit och hämta honom, hunden hade skitkul, kusken mindre road..

Vi var ute och gick på stan en kväll när polisen kommer fram till oss och pratar lite, jag varnar för att hunden kan vara lite vild och hoppig men är väldigt snäll för övrigt, varpå polisen sätter sig på huk och klappar om hunden och säger "du är väl inte så farlig?" vovve hoppar glatt upp i knäet (30 kg amstaff i raketfart) och polisen faller handlöst bakåt varpå min sambo utbrister i panik " det där är väl inte våld mot tjänsteman va?" behöver jag säga att polisen skrattade väldigt högt och länge och jag skämdes väääldigt mycket...

Våran hund älskar att åka bil, under en kvällspromenad så fick jag skämmas ögonen ur mig.. Vi kom fram till coop parkeringen och tänkte gina däröver varpå jag hör någon öppna en bildörr och jag tyckte att det blev ovanligt lätt i kopplet men tänkte inte mer på det, jag fokuserade på att gå framåt men reflekterade fortfarande över att kopplet var lätt, kikade ner och där fanns ingen hund, jag ser min hund i framsätet på en porsche och en förvånad bilägare som tittar förvirrat runt omkring sig. Jag smyger väl dit och mumlar nått med att jag ursäktar min hund osv, jag kan säga att det tog ett tag innan jag fick ur vovve ur bilen då han hoppade fram och tillbaka mellan sätena och tyckte att vi skulle åka bil hem.. Som tur var så gjorde han inga revor i dom läderklädda sätena och bilägaren tyckte det var en kul liten typ. Han erbjöd sig att köra oss hem så vovve fick åka finbil, men jag tyckte annat, det mest pinsamma var nog att porsche föraren var så jäkla snygg och jag såg ut som en luffare med noll kontroll av min hund ^^

Vi var ute och gick på stan en kväll när polisen kommer fram till oss och pratar lite, jag varnar för att hunden kan vara lite vild och hoppig men är väldigt snäll för övrigt, varpå polisen sätter sig på huk och klappar om hunden och säger "du är väl inte så farlig?" vovve hoppar glatt upp i knäet (30 kg amstaff i raketfart) och polisen faller handlöst bakåt varpå min sambo utbrister i panik " det där är väl inte våld mot tjänsteman va?" behöver jag säga att polisen skrattade väldigt högt och länge och jag skämdes väääldigt mycket...

:rofl::rofl::rofl::rofl:

Nu i efterhand är det lite kul, men just då var det inte så kul och senare fick jag även veta att det är min pappas träningskompis så nu har vi ju träffat honom några gånger efter den lilla olyckan, fortfarande lika pinsamt att se honom! ^^

Jag var ute och kastade boll med min förra hund en liten blandras som älskade bollar. Plötsligt kommer det en kille gående i samma ögonblick som jag kastade bollen. Sjukt nog så landade bollen i hans ficka! Han hade en oljerock på sig med stora fickor och märkte ingenting. Min hund däremot hade inte missat var bollen hade landat utan hoppade helt hysteriskt bredvid honom och såg allmänt knäpp ut. När jag förklarade att han hade en boll i fickan tittade han på mig som jag var galen och när han hittade den så kan jag svära på att han trodde att jag kunde trolla...

:rofl::rofl: Nu dog jag av skratt. :rofl:

åh herregud vad ni har varit med om :D stackars er! Men det är galet kul att läsa om :D

*KL*

Min vovve, blandis mellan Schäfer/Rottweiler är verkligen världens lydigaste hund när den är med oss, dock händer det att vi behöver ha hundvakt och oftast sköter hon sig helt exemplariskt förutom vid ett tillfälle..

Vi hade lämnat henne hos några vi känner som bor granne med en Idrottsanläggning, det är ett skogsparti mellan sin gård och anläggningen och det är så pass nära att man kan höra speakern lite grann när det är fotbollsmatch där. Denna gången var det en jätteviktig A-Lags match på anläggningen och våra hundvakter hade vår hund springande ute på tomten, normalt lämnar hon aldrig de människor hon är med men denna gången var hon helt plötsligt bara försvunnen.. När de började leta hörde de att speakern säger något om att "ägaren till hunden ombedes ta hand om den omedelbart" och de blev ju genast misstänksamma och sprang ner till anläggningen.. Mycket riktigt, vår bolltokiga hund hade uppfattat matchen och helt enkelt sprungit ner till anläggningen och rätt ut på planen och snott fotbollen, JÄTTEROOOLIGT med så många som vill sparka boll med henne såklart! Till saken hör att hon inte kan ha en boll utan att bita sönder den inom några sekunder så 3 bollar hade gått åt innan våra stackars hundvakter kom ner till anläggningen med skämskudde och hämtade hunden.. Jag skrattade så jag grät när jag hörde detta, våra hundvakter var dock inte lika roade! :rofl:

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 083
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Att inte alla hundar kommer överens och accepterar varandra är jag helt med på, precis som med människor så handlar det ju oftast om...
Svar
16
· Visningar
8 608
Senast: Bulldoozer
·
Övr. Hund För 1 vecka sedan gick jag och min sambo in på stan med våran 3,5-åriga tik, en cool och världsvan tjej med kanonpsyke, det enda hon har...
Svar
13
· Visningar
5 420
Senast: Zuzzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka