vilse

Trådstartare
Har hittat mask på ena "kattungen" här hemma igår.

1-1.5 cm lång vit slingrande sak. Levande.

För ca 4 månader sedan blev hon avmaskad, minns inte vilket preparat, men fick ett apoteket rekommenderade efter att de fått veta hon blivit uppfödd utomhus.
För 5 dagar sedan fick hon stronghold för öronskabb, detta skulle ta en del mask med om jag inte minns fel.

Kan det vara mask som kommer ut pga strongholden? Eller borde masken vara död då?

Sv: Mask?

Det är kanske dax att köpa maskmedel igen och maska kissen hon kanske har mumsat på diverse gott ute i sommar .
Hittar maskar lite då och då i ändan på mina kissar. Apoteket kan säkert hjälpa dig med ett lämpligt medel igen.

Liknande trådar

Hundhälsa Min ena utreds sedan två månader för kennelhosteliknande hosta och orsaken gäckar veterinärerna. Hjärtat är kollat (pga tidigare...
Svar
6
· Visningar
964
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 266
Senast: Snurrfian
·
Katthälsa Jag har en kattunge som nu är 7 månader. När jag hämtade honom kändes han väldigt sträv i pälsen mot min andra katt. Han var också...
Svar
13
· Visningar
2 508
Övr. Katt Jag har under många år funderat på att skaffa katt, men inte vågat ta på mig det ansvaret. Möjligheten att få kattvakt är också...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
14 220

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka