Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det känns som att något kryper i rumpan på kvällarna när jag ska sova, kliar som satan. men inte annars. Kan det vara mask? Hur vet man att det är mask?
Såg att man inte skulle köpa avmaskningsmedel om man inte sett maskar och det har jag ju inte..
Springmask! Otroligt vanligt. Pyttesmå maskar, mindre än risgryn, så de är inte helt lätta att se. Köp medel på apoteket - inga konstigheter alls och inget riskabelt. Man ger det till småbarn stup i kvarten, de drar med sig springmask hem från förskolan och skolan, äggen sprids till och med via dammet så de är nästan omöjliga att undvika.Det känns som att något kryper i rumpan på kvällarna när jag ska sova, kliar som satan. men inte annars. Kan det vara mask? Hur vet man att det är mask?
Såg att man inte skulle köpa avmaskningsmedel om man inte sett maskar och det har jag ju inte..
Det känns som att något kryper i rumpan på kvällarna när jag ska sova, kliar som satan. men inte annars. Kan det vara mask? Hur vet man att det är mask?
En ny masktråd!Åååh, perfekt frågeställning för att få buke i sitt absoluta esse!
Gör som Lena och Monimaker skriver - och ÅTERKOM MED RAPPORT.
Jag och min son drogs med det där i flera år. Bara han och jag de övriga klarade sig. Det kom i omgångar. Jag köpte avmaskningsmedel och vi tog det. Ibland hela familjen eftersom jag läst att andra kunde smitta utan att ha symtom. Så läste jag in någon hemmetjournal att man skulle äta rå rödbeta en halv om dagen (minns inte hur många dagar), så blev vi kvitt skitenDet känns som att något kryper i rumpan på kvällarna när jag ska sova, kliar som satan. men inte annars. Kan det vara mask? Hur vet man att det är mask?
Kan du inte bara vara torr då? Eller kanske tvärtom lite blöt så det blir en grogrund för bakterier som i sin tur kliar?Det känns som att något kryper i rumpan på kvällarna när jag ska sova, kliar som satan. men inte annars. Kan det vara mask? Hur vet man att det är mask?
Om barnet i familjen får det, brukar alla få det. De, dvs äggen, sprider sig som sagt väldigt lätt, genom damm, från fingrar som tar i saker osv osv. Som tur är är maskarna små, inga långa bandmaskar direkt..... Fast dom KLIAR!!Kan du inte bara vara torr då? Eller kanske tvärtom lite blöt så det blir en grogrund för bakterier som i sin tur kliar?
Jag hade bett någon titta eller kollat själv med spegel. Men det är inte så många vuxna som får mask trodde jag. Det är väl mest barn?
"Kan du kolla om det är maskar i min röv?"Jag hade bett någon titta
"Kan du kolla om det är maskar i min röv?"
"Kan du kolla om det är maskar i min röv?"
Vilken otroligt innovativ ide!Tycker inte det verkar farligt att prova maskmedel.
Annars kan man ta lite vanlig, genomskinlig tejp och sätta fast i rumpan över natt. Så på morgonen tittar man om något fastnat.