Är vattenfast mascara verkligen bra? Är det svårtare att få bort sedan
Det är inte svårare om du använder rengöring som är anpassad till att ta bort vattenfast mascara. Jag använder en oljebaserad rengöring till hela ansiktet och den får även bort vattenfast smink utan problem.
Använder man dock borttagning för vanlig mascara kan det vara svårt att få bort.

Jag tycker vattenfast mascara är bra, nu använder jag det sällan men förut när jag gjorde det så höll den även för upprepade bad på sommaren (köpte någon från loreal).
 
Jag använder aldrig något annat än vattenfast. Svettas lätt och då rinner mascaran om den itne är vattenfast. Har nog inte köpt annat de senaste typ 30 åren.
Går enkelt att få bort med make up borttagning för ögonen.
 
Jag använder aldrig något annat än vattenfast. Svettas lätt och då rinner mascaran om den itne är vattenfast. Har nog inte köpt annat de senaste typ 30 åren.
Går enkelt att få bort med make up borttagning för ögonen.
Det är ju just det när värmen kommer att en vanlig börjar släppa o rinna. Ska prova en vattenfast
 
Jag tycker det är jättebra, så lätt annars att det blir dåligt när man blir varm osv.
Jag gillar inte att använda oljebaserad rengöring (får en slags oljehinna på linserna) så jag har sån mascara som är vattenfast men som går bort med varmt vatten. Finns några olika varianter.
 
Idag finns många mascaror som går bort först när de sköljs med varmare vatten. Sedan de kom har jag slutat använda vattenfasta mascaror som kräver speciell borttagningskräm för de sitter precis lika bra som vattenfasta men är så enkla att bara skölja bort med vatten.
 
Är vattenfast mascara verkligen bra? Är det svårtare att få bort sedan
Jag har ofta haft vattenfast om jag ska rida en massa hästar eller träna och svettas. Tycker det är skönt att inte riskera se ut som en panda. Jag har känslig hud och tål inte så många rengöringar. Min ansiktsrenring är inte jättebra att ta bort vattenfast smink med. Så jag har en liten miniflaska jag fyllt med olivolja eller riskliolja som jag först duttar på runt ögonen och gnuggar bort mascaran med. Sen tvättar jag med min vanliga ansiktstvätt.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tycker den här tiden på året känns så himla sorglig. Det blir mörkt tidigare och tidigare och känns så väldigt långt till våren när...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 573
Senast: Takire
·
Kropp & Själ Ni glömmer väl inte... I år är jag hemma så inga problem med en handduk och de lila syrénerna kommer precis att ha slagit ut. Jag kommer...
Svar
10
· Visningar
456
Senast: Migo
·
Kläder & Bli fin Efter tips i en tråd här på buke för några år sen köpte jag Snapscara från Maybelline, den första mascaran jag haft som inte smular och...
2
Svar
36
· Visningar
2 192
Senast: AraSlei
·
Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 453
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Löptik
  • Forl kostnad?
  • FÅRtråden

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp