martigal ?

Sv: martigal ?

Så att hästen inte kan dra upp huvet förlångt och en säkerhetsåtgärd.. Så att man inte kan blir knockad av hästen /bryta näsan.

Har läst i en bok också att man också använder det för att inte tyglarna ska flyga upp över hästens huvud över hindret.. om det nu är möjligt :p

Det är som någon skrev för att hästen inte ska få upp huvudet för högt.

Om den får upp huvudet för högt så kan den få problem med att se hindret.
Jag har även martingal på hästen som jag rider för att kuynna hålla henne. Hon drar upp huvet och sticker så fort hon får se ett hinder annars.

Har läst i en bok också att man också använder det för att inte tyglarna ska flyga upp över hästens huvud över hindret.. om det nu är möjligt :p

nog är det möjligt allt!! jag måste använda martingal på min varmblods pojke när jag rider då han slänger tyglarana över huvudet annars...:rofl:

Liknande trådar

Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
52 004
Senast: fio
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det finns en möjlighet att Sveriges Television kan förlora rättigheterna till sändningarna av världscupen i hoppning, eftersom FEI...
Svar
0
· Visningar
108
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Världscupen i hoppning från Stuttgart. En anrik, utmanande deltävling som alltid brukar locka de främsta ryttarna – med flera svenska...
Svar
0
· Visningar
60
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Startfältet i den internationella hoppningen är komplett. Det är några nya ansikten och en rad publikfavoriter som kommer till Sweden...
Svar
0
· Visningar
39
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka