Marsvinsraser?

Nera

Trådstartare
Nu vill jag se lite bilder på olika marsvin och vad de är för raser. Jag vet inte alls vad jag vill ha för sort, så påverka mej nu ;)

Sv: Marsvinsraser?

Här är några raser:):

Från vänster: virvel, golden satin, Rex, teddy

Vilken bra sida. Usch, vad äckliga och fula naken-marsvinen såg ut :crazy:

Haha nejdå ;) dom e mysiga, tyckte också dom var äckliga i början, men dom e så söta och har jätte bra temperament :love: nu är jag inne på min andra nakenfis! :D Men det får räcka med en här hemma, resten av grisarna har faktiskt hår! :p Juste, om du kollar på sidan där med skinnysar så är den som heter Mamma Muu min! :D

Morsan tyckte dom var häftiga men jag=:crazy: .

Oki, får kika igen.

Fröken Sockertopp också då eller?

:rofl: , dom ser ut som flodhästar eller nått.

Är sånna marsvin dyra eller? Får dom kan väl inte vara särskilt vanliga? Har aldrig sett eller hört talas om dem förut..

Och ingen kan ju faktiskt inte säga att den underbara varelsen här är äcklig! :love:

Har aldrig i hela mitt liv mött en sådan underbar varelse, går inte att beskriva vad hon betydde för mig, absolut bästa temperamentet, så framåt och glad och så mysig, hon kunde sitta och "pussa" en på händerna i evigheter! :love: Tyvärr fick denna lilla ängel endast leva i ca 2 mån, hittade henne en dag i buren med tarmen utanför, hängde ut som en lång blodig spiral, även fast hon hade ont och säkert hade haft det i mååånga timmar så när vi var hos vetrinären satt hon ändå och tröstade mig genom att pussa mig på handen som om hon ville säga " Allt blir bra matte, jag finns här för dig! " Sedan fick hon somna in...:cry: Finns inget marsvin som kommer att få en så stor plats i mitt hjärta trots att jag bara fick ha henne hos mig i ca 1 mån...

Förlåt om jag kapade din tråd lite, men ville bara berätta hur underbara skinnysar är, alla verka tycka dom bara är fula och äckliga!
Men det är ju trots allt insidan som räknas ;)

:D Oj, du hann skiva massa innan :) dom är lite dyrare än vanliga marsvin, men dom börjar gå ner i priserna nu när dom börjar bli lite vanligare! :D

Dom är kanske lite svårare och få tag på men inte så himla längre!

Haha, nä Fröken Sockertopp är inte min, men dom är syskon! :D

Jag menar inte att vara elak med det, förstår att du tycker så. Men alla tycker ju olika ;) . Om jag träffade någon i verkligheten skull jag kanske ändra uppfattning.

Men hur mycket kostar ett ras-marsvin ungefär? Jag har ingen aning, för mitt är köpt i djuraffär.

Jag förstår att du inte menade nått illa! :)

Tyckte jag med i början, tyckte dom såg ut som små rynkiga flodhästar :rofl:

Men när jag första gången mötte en så smälte mitt hjärta! :love:

Dom är alldeles varma, mysiga och nakna! ( Oj, kanske lät lite sjukt ;) )

Det jag skrev innan var bara för att presentera en skinny lite närmare eller nått :) en underbar varesle som inte alls är äcklig! :)

Om du ska ha ett renrasigt marsvin som lämpar sig för avel/uställning så vanligen 300-400, men om du köper en "ful" ( Inget marsvin är ju fult, men ur rasperspektiv ) renrasig eller korsning osv, så kanske 100-200 kronor, men alla priser varierar ju skälvklart från uppfödare osv, finns ju billigare och dyrare också :D

Och nakenfisarna kostar runt 500 lappen, beroende på stam, utseende osv. :) Inte för att du kanske var intresserad och veta det, men det får du ändå! :D ;)

Haha, kanske jag inte är :rofl:

Ja, det är nog ett klokt val att träffa en först, vem vet du kanske tycker dom är ännu äckligare i verkligheten...
Antingen kan du gå in på www.svenskamarsvinsforeningen.se och kolla om det finns någon utställning inom en snar framtid i närheten av där du bor.
Där finns det nog garanterat någon skinny du kan få hälsa på.
Eller kanske kontakta någon uppfödare i närheten som föder upp skinny som du kanske kan få komma hem till och se dens djur så du kan bilda dej en uppfatting av vad du egentligen tycker om dessa små nakna varelser! :D

En del uppfödare kan du finna på www.marsvinsnatet.com och sedan under länkar och uppfödare.

Allt var verkligen långt bort.. Jaja, får se om jag träffar på någon i framtiden. Tills dess får jag nöja mig med dom med päls :D .

Tack för alla svar :)

*kl*
Jag tycker de flesta av nakenmarsvinen var riktigt söta! :D Tycker också de ser ut som miniflodhästar hihi ^^ Fast skulle jag själv skaffa ett marsvin tror jag inte jag skulle ha en sån som första dock... för även om dom var söta tycker jag dom "vanliga" är sötare.:love:

Men dom där Peruan alltså, vissa ser man ju knappt vad som är fram och bak på dom haha. :p Hur i hela friden ser dom nåt?

Dom tycker jag synd om.. Om de inte bara kammat pälsen till fotot vill säga. Dom går väl inte runt sådär jämt tro?

Ne, man ser ju inte de :p

Liknande trådar

Övr. Hund Jag ska välja tilltalsnamn till min valp, och jag har lite svårt att "hitta rätt". Jag har läst mig till att hundar hör vissa bokstäver...
2 3
Svar
59
· Visningar
2 914
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 197
Senast: Maniac123
·
Lantbruksdjur UTAN att diskutera rovdjurens vara eller icke vara... (det brukar bara bli infekterade diskussioner, så låt bli det tack!) Hur agerar...
Svar
5
· Visningar
531
Senast: ameo
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 067
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar