marsvins-klor

J

johannab66

Hur ska jag göra nu?? Min marsvinskille klämde sig för tre veckor sen och blev av med klon. Hela klon gick av och man såg pulpan. Svullnaden vill inte gå ner. Har försökt med fucidin-salva, men det hjälpte inte. Han mår annars bra, äter och är pigg. Han går obehondrat på foten. Behöver han penicillin??HJÄLP!!

Sv: marsvins-klor

Han fick Bactrim i en vecka och det blev lite bättre. Nu när jag slutat med medicinen har det svullnat lite igen, men det är inte så mycket..Det känns inte så varmt heller. Klon har inte växt ut än, kan det orsaka svullnaden? Ska jag göra något mer eller bara strunta i det?? Han verkar inte ha ont eller så..

Sv: marsvins-klor

Hej Jag har en kille som fick klokapselinflammation och då fick han cortison för att ta bort svullnaden och dämpa inflammationen. Jag hade nog vänt mig till veten igen och hört. Om klon är helt borta kommer det verkligen ut en ny. För när vår var dålig så sa dom att blev det inte bättre av cortisonet så skulle de ta klon och att det är inget farligt utan de kan leva utan en klo. Kanske din behöver samma behandling. Men som sagt gå till vet igen så han inte blir sämre igen. Ottos matte

Liknande trådar

Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 768
Senast: Roheryn
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 331
Senast: Enya
·
Hundhälsa Hejsan, Min hund på 12 år har haft känslig mage i många år. Vi gav henne pro-kolin+ för hård och rumlande mage vid behov i flera...
Svar
1
· Visningar
1 107
Senast: Tjholahopp
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 322
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar