E

Elwis_86

Dom kan väl dricka vatten ur en liten skål? Mina har sånt liv på natten, så jag tänkte ha en skål på natten så det inte låter så mkt när jag ska sova. Sen så sätter jag dit flaskan på morgonen igen.

Sv: Marsvin

jag skulle nog välja antingen eller, det känns som att det blir lite förvirrande för dem att byta så ofta.. Men ska du ha skål jämt får du ju tänka på att byta flera ggr per dag, de går ju och skvätter i diverse grejer där jämt=)

inte för att det skulle vara skadligt för dem att byta, men detta är hur jag ahde gjort. Själv tycker jag inte att det är så irriterande, hade kanin förr som lät flera gånger värre precis när jag skulle sova så nu är jag ganska härdad =)

Okej, hmm.. ja. Vill ju helst att dom ska dricka ur flaskan. Men är så lätt väkt. Så jag kan inte sova när dom är på flaskan hela tiden.
Men dom får ha skål i natt. Så får jag försöka vänja mig sen.

Äh du vänjer dig, jag lovar.

//Annelie, som har tre flockar med råttor som inte bara sitter och dricker ur flaska om nätterna, utan även möblerar om i burarna.

Hehe.. ojdå.. det var inte lite det :D
Ja, jag måste ju vänja mig till slut. Jag har ett ganska litet rum så man hör när dom tassar om kring i höet och när dom dricker.
Men har laddat upp med en massa kuddar som jag får lägga över huvet så dämpas ljudet lite. :p

Har litet rum jag med. Får plats med en säng på kortsidan, 1½ på långsidan. Har dessutom två av burarna precis bredvid huvudet :P

När mitt gamla marsvin väl lärt sig dricka ur flaska, GICK det bara inte att få henne att dricka ur skål. Det var som om hon inte förstod vad vatten var.

Nu är ni pjoskiga. Mina svin dricker ur både skål och flaska beroende på vad jag har. Inga problem där inte.

marsvin kan ju dricka ur både flaska och skål, de har inga problem med att man byter!

*lånar knapp*
FEL! ;) RIKTIGT härdad blir man efter att ha blivit väckt av att aninen kissat i ens säng... :smirk: Det ni... :eek: Fast inatt väckte hon mig bara en gång... :)

Hehe.. ojdå.. Lät inge kul.
Jag kunde sova inatt. :bow:
Men hade 2 kuddar över huvet. :p

Men det är måndag *uscha* Kunde sova men inte vakna ;)

Om det är vuxna marsvin som aldrig druckit ur skål skulle jag inte byta. Mina två äldre honor åter upp vattenflaskan (låter iallfall som det) under natten + äter upp varandra levande, men jag skulle aldrig byta ut vattenflaskan hos dem... De fattar inte hur man dricker ur skål, tycker inte om vattensamlingar ens, sprättar bara spån i skålar.

Har försökt få mina tjejer (ca 2½ år) att dricka ur skål, men de förstår inte att vattnet där är till för att drickas. Möjligtvis för att doppa nosen i och bubblande och frågande undra vad det är :p .

Kaninen däremot har vattenflaska i buren så han har vatten på natten, på dagarna dricker han hellre ur sin vattenskål som står utanför buren (inte i av skälet att han då skulle välta ur den på nolltid, då han anser att den är i vägen).

Nackdelen är om marsvinen blöter ner sig pga vattenskålen.
Större risk för nerkyldning.
Mina skulle absolut lyckas bada i skålen speciellt om det blir lite tjafs i buren.
Däremot har jag inga djur i sovrummen så deras vattendrinckande stör inte mig ett dugg.
Stör djuren är det kanske en ide att inte ha dom i samma rum som du sover i.

Mina marsvin vet inte ens hur man dricker ur flaska utan föredrar skål(bimbo aktiga) :devil:

Liknande trådar

Gravid - 1år Kommer ofta upp mat igen när vi lägger ner bebis, trots att vi matat mer upprätt, tagit pauser för att rapa mitt i måltiderna, och...
Svar
1
· Visningar
287
Senast: falukorw
·
Relationer Jag fick för ett par månader sedan veta, efter ett par år långt förhållande, att min partner inte vill ha barn. Jag har själv aldrig...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
6 742
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 005
Däggdjur Jag har ett sjukt sug efter ett nytt husdjur. Vill egentligen ha kanin eller hund, men det funkar inte med nuvarande boende och stall...
2
Svar
21
· Visningar
2 845
Senast: Scata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Störiga saker vi stör oss på, del 36.
  • Valet i USA
  • Secret Santa 2024