Marsvin till omplacering

jamman

Trådstartare
Min dotters ena marsvin dog i lördagskväll. Han blev 6 år. Hon hade varit hos veterinären och han blev nersövd för att fixa kindtänderna som vuxit sig för långa. Han kom aldrig igång med ätningen igen och tvångsmatningen fungerade inte, trots dyr matersättning från djursjukhuset via spruta....
Nu har hon en 4-årig marsvinshanne kvar som skulle behöva sällskap.
Någon som har ett marsvin över eller vet någon som har?
Helst i Dalarna.

Sv: Marsvin till omplacering

Forumet är ingen plats för annonsering ;) Men kolla bland "hästannonser" här på buke (finns en kategori för andra djur)
Finns säkert massor med marsvin på blocket som inte skulle tveka att vilja få en kompis som eran :p
Finns några forum på ifokus som det nog finns både marsvin till salu och marsvin som ska omplaceras på.

Forumet är ingen plats för annonsering ;) Men kolla bland "hästannonser" här på buke (finns en kategori för andra djur)
Finns säkert massor med marsvin på blocket som inte skulle tveka att vilja få en kompis som eran :p
Finns några forum på ifokus som det nog finns både marsvin till salu och marsvin som ska omplaceras på.

Ops...sorry.
Tack för tipsen. Ska kolla runt lite. Blocket var det tunnsått på . Där finns bebisar eller marsvin som ska säljas i par. Dom som är intressanta finns 20 mil bort.

Dottern har varit iväg idag och köpt en liten marsvinspojke, 10 veckor gammal. Så nu slipper det andra marsvinet vara ensam. Slutet gott allting gott

Liknande trådar

Däggdjur Bakgrund: 2 hanar nu 3 år flyttade hit i somras som sällskap åt vår nu 2 åriga hane,eftersom han gått ensam sedan vi tog över honom i...
Svar
5
· Visningar
1 581
Senast: oz_joj
·
Katthälsa Hej! Jag vill dela med mig om min katts historia med förhoppningen att kanske hjälpa någon vars katt fått kronisk njursvikt. Jag är...
2 3
Svar
59
· Visningar
41 275
S
Övr. Hund Anonymt nick, om någon vet vem jag är så håll det för er själva tack, det är jobbigt redan som det är. Jag har aldrig varit helt...
Svar
9
· Visningar
1 669
Senast: Sand
·
O
Övr. Djur Min dotter har haft 2 marsvinshanar, ca 6 mån gamla, som vuxit upp tillsammans. Förra veckan hittade vi den ena död i buren. Han hade...
Svar
1
· Visningar
809
Senast: angel76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama