Marsvin och halm?

Nera

Trådstartare
Kan man ha halm som underlag i buren? Alltså typ tidningar i botten, spån ovanpå det och halm överst?

Tacksam för snabbt svar...

Sv: Marsvin och halm?

Tack! :bow:
Då ska jag genast lägga in en tuss och se vad de tycker om det nya bomaterialet. :)

Min ääälskar att gömma sig i halmen ;)

Jag tror faktiskt att det är bättre att ha halm än utan :)

Jag hade förut ett spånlager med halmtussar lite här och där. Det var väldigt uppskattat men eftersom lillan åt lite väl mkt av det var jag tvungen att minska ner sen för att hon inte skulle bli för fet ;)

HA ALDRIG TIDNINGAR I BUREN!! trycksvartan är giftig o det skadar marsvinen. Bara så de inte skadar sig :(

Så länge det inte är nytryckta tidningar ska det inte vara någon fara och så mycket tidningspappaer som mina har ätot och snuffsat på så borde de varit döda vid det härlaget om det var farligt.

Tror inte heller de e nån fara med tidningspapper..
Sj, hade jag mina ute, och då hade de sån och sedan massa massa halm och hö:P de älskade det:p de tycker ju om att gömma sig:D

Ja mina har också fått det riktigt julfint med massor med halm nu. Dock ligger det snart halm i hela rummet... :crazy: Men vad gör man inte för de små liven :love:

HA ALDRIG TIDNINGAR I BUREN!! trycksvartan är giftig o det skadar marsvinen. Bara så de inte skadar sig :(

Det är bara om man har för tunt lager spån eller halm eller vad man nu har för något bomaterial. Om det finns ett lagom tjockt lager på tidningarna så påverkar det inte dem.

Vi har massor av hö istället för halm, det finaste höt man kan ha är sånt man ger till hästar, det som finns för gnagare i butikerna är bara skit! De spricker väl snart så mkt de äter xD

Senast ändrad av en moderator:

Trycksvärta är inte giftigt eller farligt över huvud taget...

Vem går och köper hö i djuraffärer och betalar 50 spänn för en liten påse när man kan åka till närmsta bonde och köpa en hel bal för en tia? :p

Jag har också hört att trycksvärtan är giftig, om marsvinen skulle äta på den...

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
789
Senast: animalasia
·
Kropp & Själ Jag insåg nu att jag har som svarta små små små prickar alltså jätte små på ett födelsemärke, dock busar jag mig jätte ofta o de sitter...
Svar
6
· Visningar
770
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 703
Senast: Enya
·
Hundavel & Ras Hej! Jag hade tänkt låta min tik föda och låta valparna växa upp i min storasysters hus då de har mer plats och trädgård. Dock märker...
Svar
8
· Visningar
1 948
Senast: starcastle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama