Marsvin igen

T

Trubbel

Åh, nu vill jag verkligen ha marsvin igen! Saknar min gamla... Tänkt skaffa en hane eller möjligen två honor till sommaren, någon som vet var det går att få tag i fina, friska marsvin i Vimmerby-trakten? Är det bara djuraffären som gäller? (Känns ju lite roligare att köpa från uppfödaren... )

Sv: Marsvin igen

Hej!

Även om du skulle hitta något djur från någon uppfödare någonannanstans så brukar transport kunna ordna sig på något sett.

Kolla runt på nätet. Marsvinsnätet, länkar uppfödare kan du ju kika på, sen kan man ju kolla på länkar från uppfödares sidor.

Tänk bara på att även om du skaffar hane, så skaffa 2.

Har ingen aning om var du kan hitta marsvin men läs på lite innan dy köper! Köp ALDRIG bara ett marsvin, MINST två.

Tack för tipset!
I djuraffären sa de att två hannar inte gick att ha ihop? Jag vill helst ha en hanne då jag tycker de är lite mer lättflörtade än honorna, och jag vill inte har bebisar fyra gr/år... :crazy:

Tack för tipset!
I djuraffären sa de att två hannar inte gick att ha ihop? Jag vill helst ha en hanne då jag tycker de är lite mer lättflörtade än honorna, och jag vill inte har bebisar fyra gr/år... :crazy:

Säger djuraffären det skulle jag BOJKOTTA dem och aldrig never köpa någonting därifrån igen....

Köp hellre då två omplacerigshanar som redan kommer överens om du vill slippa "jobb".

Om du inte vill ha ungar köp en hona + hane men kastrera hanen...

Nä, jag tyckte faktiskt det lät lite knas? Marsvin är ju överlag väldigt fredliga, och i min lilla "flock" var det minsann honan som bestämde...
Min hane levde för övrigt med sin flickvän i åtta år - utan ungar och utan kastrering! Trodde inte det var möjligt med sterila gnagare... :rofl:

Så två marsvinshanar funkar om de växer upp ihop?

Tipsen på hemsidor var jättebra! :banana:

Två hanar brukar funka alldeles utmärkt ihop de med. Jag skulle inte för mitt liv köpt några djur i en djuraffär som säger så något annat. Två hanar från samma kull brukar inte vara några problem.

Som sagt, aldrig ett ensamt marsvin!
Läs på och lär dig mer om marsvin, djuraffärernas råd räcker ofta inte då många ruckar på kraven för att sälja...
Dvs säger att det går bra med små burar, utan hus, ensamt marsvin osv.

Gå in på svenska marsvinsföreningens hemsida (vet inte om det heter så men googla så hittar du ^^) och läs på, där går det säkert att hitta uppfödare runt om i sverige också! :)

Som sagt, aldrig ett ensamt marsvin!
Läs på och lär dig mer om marsvin, djuraffärernas råd räcker ofta inte då många ruckar på kraven för att sälja...
Dvs säger att det går bra med små burar, utan hus, ensamt marsvin osv.

Gå in på svenska marsvinsföreningens hemsida (vet inte om det heter så men googla så hittar du ^^) och läs på, där går det säkert att hitta uppfödare runt om i sverige också! :)

Men hus måste de väl ändå inte ha?

Jag skulle då aldrig ha marsvin utan hus eller motsvarande som de kan gömma sig i, vila/sova i och sitta och spana på...
En kal bur är inte så rolig att bo i.
Finns de som motiverar marsvin utan hus med att de blir tamare utan, men det stämmer inte.
Jag tycker hus i buren (eller kruka/rör att krypa in i iallafall) är en självklarhet!

Jag har 2 hanar som är jätte snälla mot varandra och kan ligga & sova tillsammans i timmar :p

Jaha okej. Jag tycker då det är bättre att ha i tex massor med halm/hö så de kan bygga sina egna "hus"

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag sitter och gottar mig i allt som är hund tillsammans med en vän som också planerar valp inom kort. I min familj har planerna...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 250
Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
2 335
Senast: Svartkatt
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 410
Senast: valpköpare
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 602
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama