Märsta, Upplands Väsby och ev Uppsala: vart ska man INTE bo?

Fast kommer jag inte till jobbet kan jag jobba hemifrån oftast, kommer jag inte till hästarna blir jag ledsen i själen. :( Fast å andra sidan så lär jag ju inte rida heller om vädret är så kass att jag inte kan ta mig dit! :p

Extremt sällan det inte går alls. Däremot ändras ju tidsåtgången med vädret oavsett hur man tar sig till jobbet :D

Jag ska börja jobba på Ultuna i höst och behöver därför flytta. Planen var först att bosätta sig i Uppsala men nu tänker jag att jag nog ska leta söder om Uppsala, ner mot Väsby. Har en del vänner runt Sthlm + hästar att rida i Väsby nånstans. Hellre att ha nära till livet än jobbet tänker jag!

Och även om jag är medveten om att jag inte kommer kunna vara hur kräsen som helst så undrar jag om vilka områden man absolut ska undvika?

Det brukar visserligen alltid vara lite smaksak, det finns alltid någon som älskar ett område som har dåligt rykte, men överlag sådär? Jag har bott i Sigtuna men spenderade inte så jättemycket tid i Märsta så där har jag väldigt dålig koll, ingen koll alls på andra ställen.

Dela med er av vad ni tycker! Gärna med motivering. :) Och sen om ni har några tips på riktigt underbart underbara områden där det kan vara värt att leta så får ni gärna ta med det också. ;)

Tycker det verkar vara väldigt lugnt både i Märsta och Väsby. Men hade jag varit du hade jag nog flyttat till Uppsala pga närheten till jobbet. Vad jobbar du med? Något med djur förstår jag. Nyss vart där. Ett av de bästa närmast Stockholm. Alltså jag åker hellre dit från södra sidan fast det är längre om det ej är akut.

Tycker det verkar vara väldigt lugnt både i Märsta och Väsby. Men hade jag varit du hade jag nog flyttat till Uppsala pga närheten till jobbet. Vad jobbar du med? Något med djur förstår jag. Nyss vart där. Ett av de bästa närmast Stockholm. Alltså jag åker hellre dit från södra sidan fast det är längre om det ej är akut.

Ska jobba på universitetet, inte djursjukhuset vilket jag antar är det du refererar till? :D

Är universitetsadjunkt och flyttar med utbildningarna som flyttar dit från Skara. :)

Det går en grusslinga längs ån från stadsparken till Ultuna (och lite till) så det går att cykla dit från city :)

Ska jobba på universitetet, inte djursjukhuset vilket jag antar är det du refererar till? :D

Är universitetsadjunkt och flyttar med utbildningarna som flyttar dit från Skara. :)

Är ju samma område alltihopa så det spelar ju ingen roll om det är på UDS eller Campusområdet när det gäller resväg :)

Jasså jag jag tog för givet att det var sjukhuset:o! Men kul i Vilket fall :). Dålig koll på Uppsala. Det lilla jag känner till där verkar bra

@living_dead - ja, vem vet kanske har man grannar på Buke:). Mitt närmaste busstopp är Bröderna Berwalds väg. Vilket är ditt?

För övrigt gissar jag att bostadsbolaget din mamma hyr av i Slavsta är samma som jag tänker på, för de har lägenheter både i Slavsta och Stenhagen.

Mitt är Bandstolsvägen! Tidigare hoppade jag alltid av på August Södermans väg men kom på att det går fortare att hoppa av på Bandstolsvägen då jag kan gena genom höghusen.

Hon hyr av Din Bostad, så jag gissar på att det är samma. :)

Liknande trådar

Hästvård Jag bli bara så less och börjar känna att jag snart nått punkten där jag inte orkar mer. Samtidigt så vetesjutton om jag orkar...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
11 593
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar