Märsta, Upplands Väsby och ev Uppsala: vart ska man INTE bo?

@lizan - det boendet jag tipsade om ligger i Petterslund/Fålhagen. Typ så nära "mitt i smeten" du kan komma där det ändå är lugnt. :) jag bor ~700 meter längre ut och här vimlar det av barn och pensionärer, typ. :D

En vän till mig som bor i Ulleråker sa just häromdagen att hen välkomnar de där nya bostäderna som planeras, för då får de väl äntligen en mataffär:rofl:. Så nej, det finns ingen ännu. För övrigt är verkligen Ulleråker ett kanonfint område. Jag funderade på om det finns några hyresrätter där? Tror inte det?

Men att vägen snart är klar kommer ju att underlätta att ta sig till Gottsunda Centrum och handla. Jag inser att jag nog inte kört den delen av Dag Hammarskjöld sedan i vintras (svänger vanligen av/ansluter i Sunnersta) så jag har inte haft koll på byggets framskridande.

De verkar handla i Gottsunda, tar ju inte särskilt lång tid med tolvan upp till GC.

Jag bor ju i Fålhagen och har bott i Johannesbäck. Dvs jag är bortskämd med bra affärer inom gångavstånd :angel: Att åka till en annan stadsdel bara för att handla går ju inte! :D Eller jo, men bara om man specifikt vill ;)
/MVH bekväm människa :p

@Ninnurur Har inte hört av mig till honom än men det är ju så himla lockande så jag vet inte om jag vågar höra av mig hahaha... ;) För då, om jag får det också, blir jag ju boende där och inte nära hästarna! ;)

@Ninnurur Har inte hört av mig till honom än men det är ju så himla lockande så jag vet inte om jag vågar höra av mig hahaha... ;) För då, om jag får det också, blir jag ju boende där och inte nära hästarna! ;)
Men då har du typ 4 minuters promenad till stationen med pendeln till Väsby ;) Och nära till mig! :)

Men då har du typ 4 minuters promenad till stationen med pendeln till Väsby ;) Och nära till mig! :)

Joo, och egentligen är det ju smartare att ha nära till jobbet man ska till varje dag, och åka lite längre de dagar man ska till stallet..... Nära till dig låter inte alls dumt! :D

Jag bor ju i Fålhagen och har bott i Johannesbäck. Dvs jag är bortskämd med bra affärer inom gångavstånd :angel: Att åka till en annan stadsdel bara för att handla går ju inte! :D Eller jo, men bara om man specifikt vill ;)
/MVH bekväm människa :p

Som jag förstår på min vän, som har ett pressat schema med barn och heltidsjobb som ibland kräver mer än heltid, är frånvaron av affär vad hen ser som områdets stora minus. Den nya vägen kommer ju att underlätta cykeltrafik till Gottsunda (buss använder hen endast i nödfall), men förhoppning sätts ändå till att fler bostäder ska innebära att en affär tillkommer i Ulleråker.

Själv har jag under mina 25 år i Uppsala bott i Eriksberg, Flogsta, centrala stan, på landet, Luthagen och Gottsunda. Bortsett från när vi bodde på landet så har jag alltid haft gångavstånd till många affärer. Så jag erkänner: jag är också bortskämd och det skulle sitta långt inne att åka till en annan stadsdel för att göra vardagsinköpen.

Som född och uppväxt i Väsby så skulle jag undvika Smedby, Sigma och området runt Väsby Centrum P.g.a stök, bråk och bilinbrott.
Ska du pendla så har du Runby som ligger precis ovanför station och är ett trevligt område. Det var åtminstone det när jag bodde där för nästan 10 år sedan. :)

Jag har spenderat en hel del tid i Märsta under min uppväxt iom att större delarna av min släkt bor där. Jag skulle inte vilja flytta dit. Det finns "inget att göra", centrumet håller på att försvinna och ja, det är allmänt stökigt i Märsta.

Jag skulle prioritera att bo nära jobbet eftersom du ska dit minst fem dagar i veckan, förmodligen, och göra något annat kanske en eller två gånger i veckan, då kan man ta sig tiden att ta sig ut från Uppsala t.ex. än att behöva vänta på att komma dit. Jag tänker bara på svenska vintern som är ökänd för att stoppa upp all trafik av olika slag.

Jag skulle prioritera att bo nära jobbet eftersom du ska dit minst fem dagar i veckan, förmodligen, och göra något annat kanske en eller två gånger i veckan, då kan man ta sig tiden att ta sig ut från Uppsala t.ex. än att behöva vänta på att komma dit. Jag tänker bara på svenska vintern som är ökänd för att stoppa upp all trafik av olika slag.

Fast kommer jag inte till jobbet kan jag jobba hemifrån oftast, kommer jag inte till hästarna blir jag ledsen i själen. :( Fast å andra sidan så lär jag ju inte rida heller om vädret är så kass att jag inte kan ta mig dit! :p

Skulle helt klart kolla på Knivsta om jag var du, eftersom det är superlätt att komma både till U-Väsby och Uppsala därifrån :).

/Born and raised in Knivsta - precis som Fridolina (Ja, självklart känner vi varandra också. Så är det i Knivsta ;)).

@Digbil Är det hyres eller köpes? Tänker att om det blir Uppsala som bostadsort också så får det vara sådär löjligt nära, så att det är värt det! :D

@cili :eek: Där vill jag inte bo då! :O
Jag bor i bostadsrätt. Har 2.5 km från dörr till dörr men då jobbar jag längst bort (från mitt håll) på ultunaområdet. Närmast Ulleråker.

Liknande trådar

Hästvård Jag bli bara så less och börjar känna att jag snart nått punkten där jag inte orkar mer. Samtidigt så vetesjutton om jag orkar...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
11 593
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar