då är jag mdJa den är nästan klar, vi börjar köra på den i mitten av juni. Om man tänker den som är Gottsunda-UltunaAllén.
Sen är det ju prat om en ny väg över från Sävjahållet också men den är betydligt längre bort i planeringen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
då är jag mdJa den är nästan klar, vi börjar köra på den i mitten av juni. Om man tänker den som är Gottsunda-UltunaAllén.
Sen är det ju prat om en ny väg över från Sävjahållet också men den är betydligt längre bort i planeringen.
En vän till mig som bor i Ulleråker sa just häromdagen att hen välkomnar de där nya bostäderna som planeras, för då får de väl äntligen en mataffär. Så nej, det finns ingen ännu. För övrigt är verkligen Ulleråker ett kanonfint område. Jag funderade på om det finns några hyresrätter där? Tror inte det?
Men att vägen snart är klar kommer ju att underlätta att ta sig till Gottsunda Centrum och handla. Jag inser att jag nog inte kört den delen av Dag Hammarskjöld sedan i vintras (svänger vanligen av/ansluter i Sunnersta) så jag har inte haft koll på byggets framskridande.
De verkar handla i Gottsunda, tar ju inte särskilt lång tid med tolvan upp till GC.
Men då har du typ 4 minuters promenad till stationen med pendeln till Väsby Och nära till mig!@Ninnurur Har inte hört av mig till honom än men det är ju så himla lockande så jag vet inte om jag vågar höra av mig hahaha... För då, om jag får det också, blir jag ju boende där och inte nära hästarna!
Men då har du typ 4 minuters promenad till stationen med pendeln till Väsby Och nära till mig!
Jag bor ju i Fålhagen och har bott i Johannesbäck. Dvs jag är bortskämd med bra affärer inom gångavstånd Att åka till en annan stadsdel bara för att handla går ju inte! Eller jo, men bara om man specifikt vill
/MVH bekväm människa
Och rätt var det är hittar du en häst i Uppsala som du vill rida på istället...Joo, och egentligen är det ju smartare att ha nära till jobbet man ska till varje dag, och åka lite längre de dagar man ska till stallet
Då brukar du väl se mina pållar i hagen. Fjordingen är ju lätt att känna igenJasså där . Då åker jag för bi där ganska ofta
Och rätt var det är hittar du en häst i Uppsala som du vill rida på istället...
Men så långt bort.Fresta o bollstanäs är jättebra
men hon sa ju u-väsbyMen så långt bort.
Nära till jobbet dit man bara måste åka oavsett väder är ju en bekväm lösning.Haha, nu börjar jag nästan svaja åt att jag ska bosätta mig i Uppsala i alla fall...
Visserligen, men man måste ju inte dra det till nästan Sollentuna för det.men hon sa ju u-väsby
Jag skulle prioritera att bo nära jobbet eftersom du ska dit minst fem dagar i veckan, förmodligen, och göra något annat kanske en eller två gånger i veckan, då kan man ta sig tiden att ta sig ut från Uppsala t.ex. än att behöva vänta på att komma dit. Jag tänker bara på svenska vintern som är ökänd för att stoppa upp all trafik av olika slag.
Jag bor i bostadsrätt. Har 2.5 km från dörr till dörr men då jobbar jag längst bort (från mitt håll) på ultunaområdet. Närmast Ulleråker.