Marskatteriet

mandalaki

Trådstartare
...kan det börja redan?

Har en ungkatt i bekantskapskretsen som blivit pipig och rastlös. Hans husse är orolig för att han inte trivs inne (i hemmet där han bara varit ett par månader) men jag funderar över om det kan vara vårkänslor. Han är kastrerad för ca 2 mån sen så han kanske inte fattat det än ;)

Sv: Marskatteriet

Tja, mina löper året om (inte jämt alltså). Med tanke på vädret så kan det mycket väl börja närma sig, det är ju så pass varmt ute.

Hoppas att det är så, hans husse blir djupt olycklig om inte pälsbollen är glad :(

Någon här som märkt nåt på sina katter än?

Min hane går och piper, eller snarare skriker här hemma. :( Kastrerade han i slutet på november å han verkar inte heller ha fattat det än.

Okej. Han är faktiskt inte lika hemsk som han var förra våren, då gick det knappt att ha honom innomhus så som han skrek :crazy:
Så liiiite måste den ha tagit på han iaf :D

Yoga, som har haft enorma humörsproblem av p-pillrena, blev en annan katt över natten. Efter att hos veterinären tagit sig ur narkosen lite tidigare än planerat och halvt sövd lyckats skrämma halva kliniken minst 3 m bort :angel:

Jag kastrerade min hankatt i juni, men han har de senaste dagarna varit lite orolig, går runt och gnäller och verkar allmänt rastlös. Han leker också ovanligt hetsigt med min honkatt (Som går på p-piller). Det konstiga vädret kanske gör att de får vårkänslor extra tidigt, eller så är det väl något tillfälligt. Även katters humör kan väl skifta lite?! Jag brukar ju gå ut med dem i sele, men de vill inte gå ut när det är snö, de springer bara tillbaks till porten när jag släpper ner dem på marken! Det kanske gör dem lite rastlösa att bara vara inne?! Just nu ligger han iallafall i mitt knä och spinner så mycket att det "gnisslar" om honom!! :love:

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har två nya ungkatter (typ 9 månader), som blev klappade en del när de var små men som senaste månaderna innan de kom till mig inte...
Svar
15
· Visningar
1 040
Senast: Skjøldur
·
Övr. Katt Jag har en exotic idag som alltid varit innekatt, 4 år. Hon är numera kastrerad och har börjat gå ut med gps, och när jag och hundarna... 2
Svar
35
· Visningar
1 767
Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
14
· Visningar
1 338
Senast: ameo
·
Övr. Katt Med risk för att bli påhoppad🙈, men tror ni det kan finnas en katt/kattras som är så stor eller har en sånt beteende som gör att rävar... 2
Svar
23
· Visningar
1 823
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka