Märkpenna till textilier

Herregud vilken fantastisk produkt! Visste inte att det fanns något annat än permanent marker. Nu är det jag som åker och köper märkpenna!

Det är lite rörande att höra att du ska märka dina föräldrars kläder. Hoppas de har det bra där på äldreboendet.
De vågar inte använda de fina mjuka badlakanen jag köpte till dem i julklapp, eftersom ett par påslakan försvann i tvätten för ett tag sedan. (En uppmärksam anställd hade dock hittat dem igen i någon annans linneskåp).

Min syster har köpt märkpennor flera gånger till dem, men de har en förmåga att försvinna. Mamma gömmer saker och sedan minns hon inte var. Det mesta har vi kunnat hittat inrullat i dukar i hennes byrå, men inte märkpennorna.

Bra kan man inte säga att de har det, stället de bor på lämnar mycket övrigt att önska. Men min syster och jag vet i alla fall att där finns personal om något skulle hända.

De vågar inte använda de fina mjuka badlakanen jag köpte till dem i julklapp, eftersom ett par påslakan försvann i tvätten för ett tag sedan. (En uppmärksam anställd hade dock hittat dem igen i någon annans linneskåp).

Min syster har köpt märkpennor flera gånger till dem, men de har en förmåga att försvinna. Mamma gömmer saker och sedan minns hon inte var. Det mesta har vi kunnat hittat inrullat i dukar i hennes byrå, men inte märkpennorna.

Bra kan man inte säga att de har det, stället de bor på lämnar mycket övrigt att önska. Men min syster och jag vet i alla fall att där finns personal om något skulle hända.

:heart

Liknande trådar

Samhälle Från och med 1 januari får man inte längre okej att slänga textilier i restavfallet, utan Sveriges kommuner har som ansvar att informera... 9 10 11
Svar
201
· Visningar
7 717
Senast: Lingon
·
Samhälle Vår befolkning blir allt äldre, och friskare, vilket är väldigt roligt! Samtidigt fyller vi inte på i samma utsträckning som tidigare... 9 10 11
Svar
205
· Visningar
7 516
Senast: EZMK
·
Fritid Min mamma fyller år så vi ska till Gotland i början på mars. Vad gör man där den tiden? Tips på bra boende? 2 äldre jag och min syster...
Svar
6
· Visningar
429
Senast: Seaside
·
Hemmet Dokumentförstörare för hemmabruk - vad har ni för erfarenheter? Tips på nån prisvärd som ändå funkar bra, inte överhettar efter tre...
Svar
4
· Visningar
248
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 31