Märkning av kläder på dagis...

Sv: Märkning av kläder på dagis...

Tyvärr är nog folk i din närhet inte alltid som gemene man - din mans släkt ex verkar inte vara av denna värld. Kan tänka mig att en del sådana dumma kommentarer kan komma från dem?

Trist med inskränkta personer.

Det är absolut inget problem - men tanken med att märka kläderna är väl att slippa lådan? Vet av erfarenhet att inte så många tittar där tyvärr. Varannan månad sänker vi mängder med kläder till UNF.

Därför tycker jag att det är lättare att hitta igen ägaren till kläderna via förnamn än efternamn.

Lådan används flitigt för omärkta kläder men om de är märkta ska de väl helst inte behöva gå dit?

Så du tycker jag ska märka om mina tre barns kläder och skiva Eric i äldsta sonens, Isaac i mellansonens samt Elin i dotterns kläder? Eric har bara stl större än Isaac och Erics kläder kan om ett halvår sitta på Isaac. Om ni har två barn som heter Elin, hur vet du att det är min Elins kläder?

Jag har full förståelse för att ALL personal på dagis inte kan mina barns efternamn, räcker bra om Någon kan det liksom och så får man väl glo lite fler gånger i fyndlådan. Jag är rädd om de kläderna jag har, det är inte billigt med kläder till tre växande barn.

(Gissa hur arg jag blir när mina syskon slarvar bort kläder när de har passat något av barnen...)

Tyvärr är nog folk i din närhet inte alltid som gemene man - din mans släkt ex verkar inte vara av denna värld. Kan tänka mig att en del sådana dumma kommentarer kan komma från dem?

Trist med inskränkta personer.

:rofl:

Nej faktiskt inte :D Jag har fått en hel del kläder från min mans syster och från min mans brorsdotter. Nu senast köpte jag en del kläder av min mans andra bror :D

fast jag tror att det bor ett socktroll i barns strumpor. FInns det något barn under 10 år som GILLAR strumpor??? Så fort man får en chans åker de av :) Oavsett om golvet är smutsigt, golvkallt et c.

Vad trevligt att du säger det!:bow:

Mina barn bär SÄLLAN strumpor, bara om vi ska någonstans och då får jag verkligen tjata och muta och ha mig för att de ska ha dem på. :o

Tittar du i upphittat lådan regelbundet kan du nog märka hur du vill för där hamnar de till sist ifall ingen ägare kan hittas. Jag är fullt medveten om nu (trots min miss tidigare i tråden) att du inte kräver att alla ska kunna dina barns efternamn. Tror nog att de kommer tillrätta.

Ska vi ge oss? :) Jag tror vi har kommit så långt vi kan nu! Jag har sagt vad jag tycker och du vad du tycker och jag tror nog bägges sätt fungerar! Hoppas det går bra på förskolan när du börjar skola in igen!

Vad trevligt att du säger det!:bow:

Mina barn bär SÄLLAN strumpor, bara om vi ska någonstans och då får jag verkligen tjata och muta och ha mig för att de ska ha dem på. :o

Ja - du vet det där om jag fryser så ska barnen klä på sig? Vi har hyfsat golvkallt på vår skola och ibland när jag kommer med ylletröja, långbyxor mm så sitter barnen på golvet och har tagit av sig långärmat och sockar och tycker det är varmt? Jag tror barn är varmblodigare (samt att de rör på sig mera).

Om en grupp barn har lekt på fritids i "mitt" klassrum ligger det lätt minst två tröjor, tre-fyra par sockar och ibland även vantar. Vantar gör man kaniner av för att leka med :D

Sen kommer perioden när man passerat lek-stadiet då ska INGA kläder av utan barnen/ungdomarna vill helst sitta i jacka, mössa och täckbyxor (om de nu råkar ha ett par sådan på sig för det är ju TUFFT att frysa!) inne för att det ska gå fort. :rofl:

Tittar du i upphittat lådan regelbundet kan du nog märka hur du vill för där hamnar de till sist ifall ingen ägare kan hittas. Jag är fullt medveten om nu (trots min miss tidigare i tråden) att du inte kräver att alla ska kunna dina barns efternamn. Tror nog att de kommer tillrätta.

Ska vi ge oss? :) Jag tror vi har kommit så långt vi kan nu! Jag har sagt vad jag tycker och du vad du tycker och jag tror nog bägges sätt fungerar! Hoppas det går bra på förskolan när du börjar skola in igen!

Jag hoppas också det går bra :D Bara nu det inte krockar med studierna!!!!:eek:

Visst ger vi oss :D

Och du, jag har nog oftast sett efternamn som märkning av kläder. :D

Dock har jag ett par skor till äldsta sonen som det står Emanuel över hela sulan:angel:

Jag tror att de kompenserar för att de tog av sig alal kläder som småttingar. Tonåringar med ytterkläderna på alltså :D

Jag ska FÖRSÖKA programmera mina barn till att släpa med sig sina kläder innan de lämnar ett område:idea:

Lycka till!!! Om du kommer på hur man ska göra glöm inte att PM:a mig då jag lätt behöver den kunskapen.

Varför ta med sig något man kan lämna? Ibland är jag mest full i skratt :) Det är som samma barn som glömmer allt (professorsämnen kanske?) och de ser LIKA förvånade ut varje gång jag frågar om det är deras tröja/strumpa etc som ligger i klassrummet. Nää? Det tror jag inte? OJ!!! det var min!

Varje gång!

vad roligt att Elin också börjar imorgon! Alex börjar dock en timme senare, kl 10-11 ska vi vara där.

Om jag inte minns fel är väl Elin 1-2 v äldre än Alex (8/12).

VI kan väl uppdatera och jämföra hur det går för de små liven...

Jag tror att första dagen (1 timme) inte är någon inskolning på "riktigt", utan jag antar att det mer är en information. För att koppla tillbaka till märkningen har jag inte märkt något än, varken med för eller efternamn ;) tänkte vänta och se vad "Spindelfröknarna" tycker är bäst.

Men märkas ska det... jag är en sådan där som hade stenkoll på varenda vante etc när jag var liten, och har det fortfarande..

Elin är född den 5/12 :D

Till skillnad från pojkarna är elin lite mer känslig för nya människor. kanske beror det på att jag inte träffar så mycket nytt folk lika ofta nu som när pojkarna var små? kanske beror det också på att jag också håller hårt i henne och inte låter henne hållas av andra människor på samma vis? Jag är lite orolig över hur det kommer att gå med henne, med pojkarna kommer det att gå bara bra:D de ser fram emot dagis och är verkligen pigga på att träffa barnen och leksakerna där :D

Ja information skulle jag få i morgon, och jag håller tummarna stenhårt för att det dagiset har öppet till kl 18 så jag kan hämta mina barn också! Annars krockar det med mina studier, kan inte smita en timme innan det slutar varje gång då föreläsningarna och seminarierna oftast är 2 timmar långa....

Visst kan vi uppdatera:D Kul med småttingar som är lika gamla!:D

Det är inte dagispersonal jag menar utan folk i min närhet.

Därför föredrar jag att inte skylta med det, så slipper jag förstå-sig-påare.

Men kollar de på lapparna ifall det står någon annans namn?
För övrigt underliga beanta du har, mest synd om dem själva och trist att de lär förmedla sitt synesätt till sina barn. Heder åt dig som fortsätter handla de kläder du vill och låta branen ärva vidare!

Varför ta med sig något man kan lämna? Ibland är jag mest full i skratt :) Det är som samma barn som glömmer allt (professorsämnen kanske?) och de ser LIKA förvånade ut varje gång jag frågar om det är deras tröja/strumpa etc som ligger i klassrummet. Nää? Det tror jag inte? OJ!!! det var min!

Varje gång!

Ja, visst är det så! spelar ingen roll hur gamla de är tycks det. Ofta känner någon kompis igen kläderna bättre än klädäagren. Men som personal lär man ju sig vem man ska fråga...

*kl*

Jag har namnlappar med både för- efternamn och telefonnr på. De kommer som både stryk och klisterlappar som tål tvätt och maskindisk. :D Skitbra. Flaskor, nappar, skor, galonvantar osv får en klisterlapp. Även kläder som galonisar och sånt som man inte vill stryka på. Sitter stenhårt.
Märker strumpor och rubbet. Tyå såna här fast lite mindre
size.gif

Problemet är mest i mitt fall att personalen på ena dagiset(vi har två, delad vårdnad) inte tittar efter.. :mad: Kläderna hamnar fel. Jag kom dit en gång tex och upptäckte honom i för små, blöta tunna vantar. Iskalla fingrar, 20 grader kallt ute. Då blev jag faktiskt förbannad och undrade varför han inte hade sina egna vantar?? Nej, ingen visste nåt? Vaddå?

Två dagar senare fick jag tillbaka vantarna tack vare en annan i personalen som trodde hon visste vilket barn som fått med sig våra vantar hem, och ringde till det barnets föräldrar. (Som då tydligen behållit de "fina nya" vantarna och inte skickade med dem tillbaka självmant trots tydlig märkning..:confused:)

Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 967
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 841
Senast: Anonymisten
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 288
Senast: Blyger
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 235
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar