Märklig fundering - vad blir det för valp..?

Cambiaso

Trådstartare
Såg i går i tunnelbanan en dam som hade med sig två hundar - en liten West highland white terrier och en stor, svart sak (Såg ut lite som en schäfer men var säkerligen ngt annat). Min första tanke var att det där var ett omaka par. Tanke två kom ju som ett brev på posten: Om de var en hane och en tik samt lyckades lösa de, en smula besvärliga tekniska bitarna och således parade sig, hur skulle avkomman se ut? Blir det en svart, liten strävhårig hund eller en stor vit eller kanske ngt mitt emellan? Spelar det ngn roll vem som är tik resp. hane (dvs vems gener är mest påverkande?).

Ja, sånt kan man fundera på över en lördagspilsner på Söder. Jag löste alla världsproblemen, men det där klurade jag inte ut varför jag nu vänder mig till expertisen på Buke...

Sv: Märklig fundering - vad blir det för valp..?

Jag tror att det blir en stor vit med korta ben, en liten svart med långa ben, en liten vit med stort huvud och en stor svart med litet huvud:D

Ärligt talat har jag ingen aning:angel:

Sådant där brukar jag fundera över också. Olika konstiga korsningar. T.ex basset-whippet, Fransk bulldog-löwchen, etc

Hörde om en kull tax/rottis där dom fick avliva dem för att de fick lång taxkropp, små taxben, rottistassar och stort rottishuvud. Men det kan ju va nåns mosters bekants älskares farbrors... ;)

lite ot men vår granne har en tax/schäfer storlek tollare mycket päls, schäfer täckning/färg, lång kropp korta ben

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag älskar min ras men efter att fått lämna tillbaka min tik pga hennes psykiska beteende har tankarna snurrat. Jag har landat i att det... 4 5 6
Svar
115
· Visningar
12 876
Senast: Tiger tok
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka