Market Leader

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Vivalamig
  • Startdatum Startdatum
Sv: Market Leader

Några hingstar har väl visat sig kunna trava men stona har nog inte visat några bättre takter vad jag sett. MEN, jag har en dam efter ML och hon kan röra på sig. Tyvärr fick hon en tråkig start i livet som gjorde att ett år försvann utan att kunna ägnas åt träning och sedan har lite förkylningar och en Rhinoinfektion stoppat henne. Nu ska hon sättas igång igen och jag tror verkligen på den här tjejen. Hon är underbar att jobba med. En riktigt go "knähund" är det. :love: Jag skulle inte dra mig för att skaffa en till efter ML. Tyvärr är han inte längre i Sverige eller godkänd att använda.

Tack för svaret!
Har precis blivit delägare på en kille efter ML, så ville bara kolla ifall jag gett mig in på nåt helt hopplöst :)
Han har inte gjort mycket i livet, men det ska vi försöka ändra på! :bump:

Kul! Har du någon bild på honom så ska jag försöka hitta en bild på min att lägga ut. Jag känner till ett sto till här i trakterna efter ML men hon ser def. inte ut som min märr. Min har en häck som är bred som en lagårdsdörr!:rofl:

Ska se om jag kan ordna fram en bild utav den andra delägaren, hon sitter på allt sånt. Men vad jag kommer ihåg av honom, när jag red honom i somras, så hade han också en ladugårdsdörr som häck! :)

Vad spännande! Har den startat eller är det en unghäst? Ska du ha den som travhäst alltså? :)

Hans avkommor får inte längre registreras i Kat A.Dvs. han är klart undermålig som avelshingst.

Bild hade varit roligt att se. :)

Senast ändrad av en moderator:

Här kommer bilder på mitt sto efter Market Leader:
IMGP2333.jpg

IMGP2348.jpg

Hon påminner en del till utseendet om den här som är en riktigt duktig slitare här uppe.
Preview.fwx

Hästen heter Breezy Broline och det finns flera bilder på honom på http://www.aln.se

Undrar var han har fått sin färg ifrån? Min har det helt klart från The Prophet...Mmm fick höra att det kanske inte var så smart att lägga på en hingst med Nevele Pride-blod på ett sto med The Prophet i sig men man måste våga chansa lite också. Beat the Wheel borde vara ett lysande exempel på det. Jag lyckades med den här korsningen. Min häst är urgullig. Finns inget ont i henne. Nu ska hon bara starta också...;)

Mmm fick höra att det kanske inte var så smart att lägga på en hingst med Nevele Pride-blod på ett sto med The Prophet i sig men man måste våga chansa lite också. Beat the Wheel borde vara ett lysande exempel på det.

Roligt att det går bra med din häst.
JAg har en e Meadow gallant (som ofta ger lite nerviga o heta hästar) och mamman är e Pershing (Nevele Pride) och undan ett The Prophet-sto.
Han är en hyperkapabel häst med ruskig skalle, tyvärr lite skadedrabbad men har vunnit i hälften av sina starter, bla V75. Han kan bli lite vass ibland men så länge de vinner lopp gör det inte mig nånting...:)

Väldigt fin häst du har!!!

Varför blev inte hingsten godkänd i detta fascistiska landet?

Väldigt fin häst du har!!!

Varför blev inte hingsten godkänd i detta fascistiska landet?

Tackar å hennes vägnar!
Hon gör sig mycket bättre i verkligheten.

Market Leader var godkänd för avel i Sverige men kasserades. :mad: Tror det var 2004. Jag tror också att vi stoägare kan välja själva vilka hingstar vi ska använda.

Tackar å hennes vägnar!
Hon gör sig mycket bättre i verkligheten.

Market Leader var godkänd för avel i Sverige men kasserades. :mad: Tror det var 2004. Jag tror också att vi stoägare kan välja själva vilka hingstar vi ska använda.

Var det dessa "fascister" i avelsnämnden som beslöt att kassera Market Leader?
Vart finns han i så fall?

Tycker fortfarande att din häst är väldigt fin. Nästan svart, det är riktigt snyggt!

Var det dessa "fascister" i avelsnämnden som beslöt att kassera Market Leader?
Vart finns han i så fall?

Tycker fortfarande att din häst är väldigt fin. Nästan svart, det är riktigt snyggt!

Mmm, hon är svart med vinterpäls men har börjat fälla nu så hon är svartbrun på sommaren.
Det var nog avelsnämnden, ja. Gick in på travinfo och såg att han är död. :cry: De sista åren användes han som gårdshingst till egna ston. Skulle inte förvåna mig om han togs bort för att han inte fick användas till andras ston. Han lyckades med det här resultatet:
Livs 78 41-11-9 5 895 460 kr *13,1k *16,4m *17,8l 11,2ak 13,6am 15,9al. Och stammen var det inte heller något fel på.

Mmm, hon är svart med vinterpäls men har börjat fälla nu så hon är svartbrun på sommaren.
Det var nog avelsnämnden, ja. Gick in på travinfo och såg att han är död. :cry: De sista åren användes han som gårdshingst till egna ston. Skulle inte förvåna mig om han togs bort för att han inte fick användas till andras ston. Han lyckades med det här resultatet:
Livs 78 41-11-9 5 895 460 kr *13,1k *16,4m *17,8l 11,2ak 13,6am 15,9al. Och stammen var det inte heller något fel på.

Har inte gått in på STC o kollat honom ännu, men nu skrev du ju det.
Ska kika in på stammen. Det är trist att han togs bort, det är väl för att han inte fick användas därav avlivningen. :crazy:

Liknande trådar

Trav Hej, har lite funderingar kring kuskar o trav. Finns det regler för hur ung/gammal man får vara för att få köra lopp med stor häst samt...
Svar
2
· Visningar
309
Senast: Unafraid
·
Gravid - 1år Jag behöver en tråd med tips kring BLW (baby lead weaning) och plockmat! Vi har en 6-månaders hemma som vi precis har börjat med. Från...
2 3
Svar
59
· Visningar
2 466
Senast: Lingon
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
985
Senast: Cattis_E
·
Trav Hej, drömmer om att äga en pensionerad varmblodstravare som skulle kunna agera som läromästare inom körning. Skulle vilja ha råd o tips...
Svar
1
· Visningar
332
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattras som rävar inte tar?
  • Förbereda hundar inför bebis?
  • Valp 2025