Markaryd-Var ligger närmsta djursjukhus?

C

crazy

Undrar vilka djursjukhus el djurkliniker som ligger nära Markaryd där man kan utföra ultraljud på hjärtat?

Har letat runt men inte hittat nåt.:confused:

Sv: Markaryd-Var ligger närmsta djursjukhus?

Det är ju en bra bit till Helsingborg, men där borde de kunna göra det.

Det torde väl vara djursjukhuset i Jönköping.

Men det kan även finnas närmare, exempelvis i Växjö. Många mindre kliniker har ultraljudsexperter som kommer exempelvis en gång i månaden.

Edit: Insåg helt plötsligt att Markaryd ligger betydligt mer söderut än vad jag trodde. Förmodligen är det närmast att åka till Helsingborg.

Senast ändrad:

Antagligen Växjö.. Vad kollar du med ultraljud på hjärtan för att vara lite OT? Blåsljud månne?:(

*knapplån*

Tack för alla svar

Jag frågar för det är en hane som vi tänkt använda till vår avel ev om han är felfri. Behöver hänvisa dem till en klinik där det kan göras.Vi hittade en klinik i Hässleholm 3,5 mil därifrån.

Som svar på frågan...våran kennel tänker fortsätta röntga för hd/ad på samtliga hundar trots att kravet är borttaget från gd aveln.Samtliga hundar kommer också att ultraljudas för hjärtat.Vi gör detta i förebyggande syfte.Vi kommer även att följa upp med nya ultraljudsundersökningar efter tidens gång.

Det finns en ruskigt bra klinik utanför Lönsboda annars, i Vesslarp.

Fast han erkände att han inte var så bra på det i tidigt stadium (vesslarp vet alltså). Ja frågade i onsdags när ja var där.

Oj... ser nu att jag inte läste dett inlägg rikgtigt. Ja tänkte på du menade vanligt ultraljud om hästen var dräktig. Sorry.

Kolla med Fälth i ljungby, han har både smådjurs och hästklinik, Vet att han har både röntgen och ultraljudsutrustning. numret till kliniken är 0372-83900

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 628
Senast: Rugge
·
L
Hundträning Förlåt om dethär är en konstig fråga men jag började tänka på en sak och jag har försökt att hitta några svar men jag har inte hittat...
Svar
10
· Visningar
1 578
Senast: nullo-modo
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 750
Övr. Hund Samma visa varje år. Dags att ge sig på det tröstlösa letandet efter vattenavvisande, varma täcken som sitter bra på mina hundar även...
2
Svar
25
· Visningar
2 624
Senast: Kildegrei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar